måndag 23 april 2012

Kesella fluff!

Cilla skriver ofta om sin kesella fluff som hon blandar lite olika! Så idag var jag tvungen att göra fluffen till min mellis och ja det var gott och mycket mättande! Bara proteiner, inget fett och inga kolhydrater! Man kan blanda i det man vill och är sugen på. Vet att Cilla själv har gjort massor av olika blandningar och smaker!
Min blandning idag blev: en äggvita, 1 burk kvarg lättkesella, 2 mska proteinpulver med smak av jordgubb och lite kardemumma och 1 dl frysta hallon!
Jag blandade äggvitan till ett hårt skum, sen blandade jag i kesellan och proteinpulvret, kardemumman och sen i med de frysta hallonen och vispa runt!
Tror mej veta att man kan frysa in denna blandningen oxå så att det blir som glass och nästa gång ska jag hälla i lite stevia så att det blir lite sötare! Japp jag älskar sött;-)
Åt bara halva portionen nu och den andra halvan sparar jag till innan träningen ikväll!
Inskolningen gick bättre än vad jag hade räknat med! En timme gick väääldigt snabbt och han lekte med alla sina nya kompisar! Sen kan vi ju diskutera vad jag tycker om andra saker, men det kan vi kanske ta en annan gång....
Trött blir man iallafall av att gå på dagis;-) Så här skönt somnade han i bilen efter ett dagisbesök och ett bryta ihop anfall i affären tidigare idag...:/
Slängde ihop en kärleksmumskaka nyss. Men kom på när  jag bredde ut den hemskt sega smeten på plåten att jag visst glömt bort att tillsätta 1,5 dl mjölk.... Kan man äta den ändå? Eller hur blir den utan mjölken? Måste jag göra en ny kaka? Vad tror ni??:/

5 kommentarer:

  1. det går säkert att äta ändå!

    och det där kesellafluffet lät riktigt gott :D

    SvaraRadera
  2. Hihi! Vad gulliga de är när de somnar sådär... :-D
    Minns det där med inskolningen på de två äldre. De var verkligen DÖDSTRÖTTA efter allt bus och stoj i början!

    Tänk dig själv att jobba på dagis? En dag hade varit tillräckligt, sen hade jag också varit helt slut! Haha! :-D

    Ha en skön kväll och kör hårt på träningen. Lite åt mig med, som är öm i hela kroppen idag efter gårdagens terräng... :-O

    Kram Malin!

    SvaraRadera
  3. Mmm kesellafluff is the shit :) Så gott! Ett tips är att röra ner lite kokos och in i frysen. AWESOME :) Krams

    SvaraRadera
  4. Det där såg ju faktiskt riktigt gott ut ! Just nu sitter jag här och är sugen på det mesta - sött, salt syrligt !?
    Dock får det vara bra på godisfronten till på lördag !
    Kram

    SvaraRadera
  5. Mums!!! Jag brukar köra lite LCHF line... 2 dl grekisk yoghurt som man blandar med 0.5 dl vispgrädde och lite halvfrusna blåbär..så mättande och gott ;))

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!