söndag 1 april 2012

Kycklingfile med soltorkade tomater och oliver!

Denna dagen har gått på i ett och jag känner mej sååå nöjd! Skönt när man känner sig så där extra nöjd med sig själv ibland!;-)
Trappan blev helt klar och nu håller jag på att kämpa med räckena som är på övervåningen... Det tar sin tid om man säger så;-)

Nu har jag slagit ner min lilla rumpa i soffan med ett gott glas vin och en mycket god middag i magen! Kommer somna ovaggad ikväll, det är jag ganska så säker på;-)
Pricken över i:et hade varit en STOR skål med godis! Den hade suttit som en smäck just nu känner jag... Men jag får allt vänta en vecka till, eller nej inte ens en vecka. Nepp för om "bara" 4 dagar är det påsk och då har jag lovat mej själv att frossa i godis! *dreglar*

(Apropå godis... Ni missar väl inte mina 2 tävlingar där ni kan vinna massssor av gott godis! Klicka in HÄR och HÄR för att delta!!)

Jag lagade en fantastiskt god middag ikväll som jag hittade på Laila Bagges blogg och HELA familjen mumsade i sig den och ville ha mer! Det slutade med att ALL maten var slut och att barnen ville ha mer! Ett väääldigt bra betyg;-)

Så här kommer receptet på den gooooda middagen:
Kycklingfilé med oliver och soltorkade tomater
(4 port)

4 kycklingfiléer.
10 oliver (jag blandade svarta och gröna)
10 soltorkade tomater
2 tsk sambal oelek
3 dl grädde
2 msk kycklingfond.
basilika

Dela kycklingen i två delar. Bryn lite tills de fått färg och lägg sedan i en ugnsform.
Skiva tomaterna.
Blanda grädden, sambal oelek och kycklingfonden.
Häll såsen över kycklingen i formen tillsammans med tomaterna.
In i ugnen i 200 grader i ca 20-25 minuter beroende på hur tjock kycklingen är.

Lägg i oliver när det är ca 5 minuter kvar.
Tag ut och dekorera med basilikan!
(Det blir lite sås så gör gärna dubbel sats, det gjorde jag;-))

Servera ris, pasta eller pressad potatis till och en mumsig sallad!

Snabbt, smidigt, gott och enkelt!!

LYCKA TILL!!!

7 kommentarer:

  1. Den maträtten ska jag testa.

    SvaraRadera
  2. Gud så gott det ser ut :)
    Detta måste jag bara testa!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  3. Åh, tusen tack för tipset!! Har sådan mat-torka nu...
    Ska vi absolut testa!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. En hälsning från en annan Äppelblomma!

    SvaraRadera
  5. Låter kanongott, ska testas!

    SvaraRadera
  6. Godiset kommer inte smaka så gott. Har lyckats vara godisfri i ca 3 veckor så nu i helgen tänkte jag att ja va värd lite godis. Smakade inte alls som innan. Ja det luktade gott å ja suget fanns där. Men nää lika gott som vanligt va det inte :) på både gott och ont. :)
    Vad springer du 5 km på?? :)

    SvaraRadera
  7. Åh jo då godis smakar ALLTID gott;-) Det spelar ingen som helst roll om jag varit ifrån det i månade så smakar de lika gott, speciellt CHOKLADEN!!!!!
    Jag springer på ca minuter!!
    Kram K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!