torsdag 9 september 2010

Kiropraktor....

Idag har jag sprängande huvudvärk. Jag vet vart huvudvärken kommer ifrån, nämligen från skuldror, nacke och rygg.... Min kropp är inte i så god form efter 2 täta graviditeter och en massa extra kilo, därav en klen och sned rygg. Belastningen har blivit fel när man går och bär hela dagarna på barn i olika vikt klasser. Inte konstigt att kroppen då säger till att nu får det vara nog, börja ta hand om dej... MEN det är där mitt dumma jag kommer fram. Jag är alldels för snål att gå till kiropraktorn, för det kostar runt 350 kronor för varje besök och var av ett besök tar ca 2minuter... Jag vet att det hjälper när jag går dit, men gör det ändå inte... Och för att få riktigt bra effekt av det så måste jag gå minst 3 gånger. Det är 1050 spänn, det kan man få mycket annat fint för, så som lite nya snygga höstkläder.... Alltså jag är ju dum snål mot mej själv.... Hade det varit barnen så hade jag inte tvekat en sekund på att betala så mycket pengar för att de ska må bra. Men som sagt när de kommer till mej själv då händer det liksom inte så mycket... Så är huvudet dumt så får kroppen lida..... Men då ska jag ju inte klaga som min käre sambo ständigt säger till mej. För tydligen så klagar jag nog en hel del på min onda rygg och huvud....
Hur shopping kan gå före ens hälsa är ju ganska knasigt egentligen... Ibland undrar jag hur jag själv tänker....

1 kommentar:

Tusen tack för din kommentar!