tisdag 14 september 2010

ARG som ett biiii....

Jag är såååå ARG!!! Och när jag är arg så gråter jag... Barnen började på dagis några veckor senare än alla andra i agusti. På deras hyllor låg där en lapp om plask och sim och babysim. Klart att vi ville vara med på det! Fick ju lappen sista veckan som dessa anmälningar skulle vara inne. Men jag slängde mej på telefonen och ringde upp simhallen och berättade läget. Till svar fick jag. - Skicka in din ansökan, den ska ändå inte vara inne före ett vist datum. Jag skickade in den på torsdag och då borde de ju fått den på fredag... Har nu hört att alla fått sina svar men inte vi. Jag ringde nyss till simhallen och hörde mej för och får till svar att jag skickat in min anmälan alldels för sent... Men jag postade den ju flera dagar innan anmälningstiden var ute. De kunde inget gör och här sitter jag och har lovat att Douglas ska få gå på plask och sim! Och jag och Fabian skulle gå på babysim som är så härligt! Så nu är jag väldigt upprörd och tror jag ska lyfta telefonen och ringa till posten och fråga vad det är frågan om? För postar man ett brev på torsdag förmiddag så ska det ju inte komma fram på måndag? Dessutom ligger simhallen i samma kommun som oss så det borde väl inte vara några problem...
FAAAAAAAN va jag är arg nu och LEDSEN:-( Hade ju sett fram imot detta sååå mycket...

5 kommentarer:

  1. Usch då. Förstår din ilska. Jag råkade ut för nåt liknande förra veckan. Skulle ringa och dubbelkolla vilken tid min sons simskulle skulle vara och då hittade dem inte honom i papperna. Men jag tror att killen jag pratade med anade att han pratade med en mamma som hade haft en helvetesvecka bakom sig med besked om bla bilreparation för över 15000kr och att den här mamman bara längtade efter att bråka och skrika på nån.Så vips var där konstigt nog en plats över i just den grupp som jag helst ville ha sonen i.

    SvaraRadera
  2. Stå på dig!! namnge personen som du pratade med först och vad den personen sa. Ifrågasätt om de kräver att man ska skicka sin post rekomenderat för att veta att det kommer i rätt tid eller hur har de tänkt att man ska göra...? De måste ju vara eniga i sina egna bestämmelser och olika personal kan inte säga olika saker. De har gjort bort sig så då får de lösa det hela! Hota med att ringa deras chef, brukar fungera ;D

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt! Jag tycker ändå att systemet med lappar som de hade i år är bättre än att man ska ringa från kl 7 en måndagsmorgon för att anmäla sitt barn till simskola, alla har inte möjlighet att ringa från sina arbeten. Dåligt av posten att inte brevet kom fram i tid. Vi lämnade in våran lapp direkt till simhallen.
    Var det ingen i simhallen som sa att han stod med som reserv ifall att någon lämnar återbud.
    Simskolan som min son ska gå på börjar den 20 sept och om vi inte vill ha platsen måste vi meddela det senast den 17 sept.
    Hoppas att det löser sig så att Douglas får gå på leksim.
    Tycker att din blogg är helt underbar att läsa. Tack för att du delar med dig så mycket av dig själv och din familj.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Tycker det verkar som ett konstigt system, det där med lappar i facken på dagis...
    Får man verkligen göra så? Tror inte man får det här i alla fall...
    De borde annonsera istället så att alla får chansen!
    Ta upp striden och stå på dig!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Attans, förstår din aggression.... Jädrans tur att du har en sån snygg jeanskjol nu och trösta dig med ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!