måndag 3 november 2014

Måndag morgon...

Seriöst, det är redan måndag morgon...
Jag trodde någon skojade med mej när klockan ilsket ringde 5:00... Innan jag fattade att det inte var första april, utan snarare 3 november och becksvart ute och helst av allt skulle jag bara vilja sova 17 timmar till... Jag drömde dessutom att jag just då och där låg på en solig strand i 30 graders värme och var brun från topp till tå... Fatta vilken katastrof att inse att detta var en dröm och i självaste verket en trist och grå novembermorgon där jag var blåblek från topp till tå istället...
Började dagen med huvudvärk och ryggont. Men gav oss iväg ändå på vår morgon PW, ut i mörkret och möta morgonen...
Vi hann både avverka en och annan diskussion jag och min käre make, trots att tröttheten hängde som ett stort åskmoln över oss... Vi hann nästan till och med att bråka där vi gick på den breda asfalltsgatan som var kolsvart... Underbart...
Kommer hem och slänger mej i duschen och sätter i linserna, men inser att dom linserna jag beställde förra veckan, nja det kändes inte riktigt bekvämt.. Jo då, jag har lyckats beställa fel styrka. Stor jäkla hig five på det. Inte konstigt att huvudvärken ligger som ett stort svart moln över mej och ögonen jobbar febrilt så dom nästan pluppar ur sina ögonhålor...
Tant röd har äntligen kommit på besök! Prisa gud och hon kom tillbaka med dunder och brak kan jag meddela.. Stockholms blodbad är rena skära semestern mot hur jag just nu har det i den nedre kvinnliga regionen.. Ja aldrig är det då bra, varken hon kommer eller inte.. Ursäkta den mer ingående beskrivningen..;-)
Huvudvärken sitter kvar ännu och mitt humör är så där ilsket... Känner mej som huggorm och skulle kunna starta vilket världskrig som helst just nu.. Och det är bara JAG som har rätt, hur mycket fel jag än må ha! Ja idag är det synd om min omgivning, eller ja i alla fall om Jonas som brukar få smaka på min vassa tunga när jag är på det humöret... Tur att vi är på varsit håll hela dagen idag då;-)
Jag lovar, idag är det inte lätt att heta Karolin Grunditz. Jag lovar, ni skulle inte vilja bo i mina kläder idag. Nä och framför allt inte idag när byxorna ilsket tränger in i magen så hela bilringen hänger utanför och jag måste hålla andan för att inte spränga knappen...
Som sagt, det är måndag morgon och klockan är inte ens 7:00... Åh herregud, hur ska denna dag sluta?
Något som iallafall var bra, var frukosten! Den längtade jag redan efter när jag gick och la mej! Min nya goda favorit, kesella, hallon, ägg och kaffe! Mums! Det bästa är, jag håller mej mätt på detta sååå länge!
Nä om jag skulle ta och gå och lägga mej igen, dra täcket över huvudet, skrika allt jag kan och sova 20 timmar till?
Nä det går inte, nu kallar jobbet! Måndag, ny dag, nya vecka och nya friska tag! *morrar lite lätt och hoppas att jag ska tro på det jag själv skriver... Nya friska tag? MORR*
God morgon!

4 kommentarer:

  1. Tack guuuud för kaffe !! ;)

    Ja, jag som spenderar hela dagarna i bilen hinner svära åtskilliga gånger på en dag över folk som dyker upp som från ingen stans i mörkret.
    Helt utan reflex verkar dom dessutom tro att dom fortfarande har företräde vid övergångsställena.
    Och visst har dom det, men då vore det ju bra om man såg dem och kunde stanna oxå... !!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mmm vilken frukost!! Men du; du har väl sett hur jäkla snygg du är? Och vilken bra frukost du fixade? Och att du tog dig UT?! Skitbra jobbat ju! Kram på dig

    SvaraRadera
  3. låter som en riktig måndag.....isch. Men du....du har helt underbara ögon. vad använder du för mascara? Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hua ja.. :-(
      Tack snälla du! Jag använder mascara l'oreal double extension! Älskar den och har använt den i flera år!!
      Kram K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!