lördag 22 november 2014

Efterlängtad helg!

Den här helgen har varit sååååå efterlängtat! Ja alltså jag ska inte sticka under stolen med att alla helger är efterlängtade, trots att veckorna springer ifrån mej illa kvickt...
Det känns att det inte varit ett jota ledigt sedan sommaren, det börjar nu kännas i kroppen... En lite längre ledighet hade faktiskt inte skadat. Jag är helt slut i kropp och knopp, jag vill liksom hinna landa lite mellan veckorna, men det känns som om jag inte riktigt hinner det på helgerna. Så i jul kommer det bli en lite längre ledighet och jag lovar, det gör banne mej inte ont;-)
Vi firade in vår helg med att ta en gruppselfie! Att dra ner byxorna och visa kalsongerna, ja det är tydligen huuuur kul som helst när man är 4 och 6 år gamla...;-)
Jonas och Fabian hade klipptid på sena eftermiddagen och vi fick hem 2 "nya" killar! Sååå snygga! Flera kilo lättare och med en riktig frisyr igen! Hjälp va deras hår växer fort... Smidigt att vara tjej och att ha tjejer, det blir inte så himla många frisörbesök då som nu;-)
Enligt önskemål från grabbarna gjorde vi hemmagjorda hamburgare! Åh va gott! Japp vi skippade faktiskt fredagstacosen, hige five på det liksom!;-) Taco är gott, men inte varje fredag....
Jag älskar fredagar! Det bara tuffar på, man äter gott, dricker ett glas rött och bara är!
Vi tände en brasa och la oss framför den! Douglas ville läsa för oss, men jag vaknade 21:45 av att Jonas släckte lampan och sa att det var dags att gå och lägga sig i sängen! Jag hade visst somnat framför den varma brasan helt själv! Japp de små hade tyckt de varit alldeles för varmt och stuckit in och lagt sig i sängen, medans jag låg kvar och lyssnat på Douglas när han läst för mej tills jag somnat;-)


Jag har sovit 10 timmar inatt, men nä inte är jag gladare och piggare för det... Hörde att vi fått (1!!!) timmes sol under hela november i Jönköpings län... Det är fan skandal och det är väl kanske inte så konstigt att man är trött och less på allt....
Men imorse vaknade vi upp till frost! Tänk att man kan bli så glad i hjärtat av lite kyla! Även en liiiiiiten gnutta sol bröt sig igenom dimman. Men den försvann snabbare än kvickt och var borta när vi kom ut...
Jag behövde ljus, energi, sällskap och bara få prata av mej! Mötte upp bästa vännen Veronica och så gick vi en snabb PW på knappt en timme!
Kylan bet gott i våra kinder och våra munnar jobbade febrilt! Jösses va mycket vi hade på hjärtat denna lördagsmorgon!;-)
Vi hamnade i ishallen efter PWn! Våra 6-åringar har träning på lördagsmornarna! Så duktiga och idag provade Alfred på att vara målvakt! Även om han släppte in 99 puckar av 100, så var han vid gott mod efter träningen!;-)
 Idag blir det tända ljus, matlagning, städning och energisamling!
Jag undrar hur fåglarna det kan bli så skitigt och stökigt när vi aldrig är hemma? Tycker vi plockar och städar jämt, men det verkar inte hjälpa...
Jag ska inte sticka under stolen med att jag är sugen på att adventspynta! Men nä jag får nog hålla mej till nästa helg och istället njuta av tända ljus så länge!

2 kommentarer:

  1. Jag är också sugen på att jul/adventspynta... Men det får vänta tills fredag lr lördag iaf! Men man kan ta fram och förbereda... 😃

    SvaraRadera
  2. Ni ser ut att ha riktigt mysigt. Jag lugnar också mig till nästa hel...jag tänker bara på att fönsterna måste putsas först och hur roligt är det?? Kram Anette

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!