tisdag 11 november 2014

Dom skulle ju räcka hela långa vintern ju....

November, november, november... Gud i hela himlen va mörkt det är! Solen, den sköna solen, den mins jag knappt när jag såg sist? Jo idag hann jag se den en liiiten liiiten gnutta när vi precis kom hem! Den underbara kvällsolen gick ner där bakom träden och det var så vackert ute! Blev helt berusad i hela kroppen när jag såg en strila ljus leta sig fram mellan alla mörka moln och träd! Drog upp min mobil och började fota! Visst är det vackert!?!
Tänk att man kan bli så lycklig i kropp och själ för en gnutta sol och ljus!
(*harkel* Det är såna här stunder man skulle ha en "riktig" kamera... Så SNÄLLA underbara tomten, jag som varit sååå snäll iår!! En bra smidig kamera, snäääälla!!;-))
Dimman låg som tjock mjölk på backen och jag riktigt såg hur älvorna dansade på ängen!
JA jag tycker det är så fint med dimma, kvälls/morgonsol och en liten bit av himlen! Mitt "fotosinne" jobbar febrilt när jag ser hur vacker vår natur kan vara och jag skulle lätt kunna ta 100 bilder bara på dimman;-)
En liten gnutta av kyla kom in i kväll! Det riktigt bet i kinderna på kvällens PW! Ja alltså kallt och kallt, allt är ju relativt, men "bara" 5 grader i alla fall... Men hörde att värmen skulle stanna ett tag till.. Jag längtar faktiskt efter lite kyla och snö nu! *suckar djupt*
Mörkt ja... Seriöst, har jag känt mej så här trött, orkeslös och deppig dom andra åren? Jag kommer inte ihåg, men kanske? Jag har glömt bort, skjutit bort dom känslorna... Men vad annat kan man känna sig när det här konstanta mörkret hänger över oss jämt?
Man vet ju inte om det är morgon, kväll, dag eller natt när klockan är 10 på förmiddagen och ute hänger himlen som en stor svart rullgardin...
Jag tror att lite kyla, snö och en gnutta solsken skulle göra susen just nu för mitt sinne! Vill ju inte trilla ner i en slags höstdepression...
Dessa underbara solstrålar som vi fick på oss i sommar, ja dom har nog redan förbrukats upp inuti sinnet.. Dom sköna strålarna som jag fick mängder av i somras, jag räknat med att dom skulle räcka hela långa vintern! Men jag tror minsann att dom redan är slut, puts väck, borta, slut, finns inte mera.. *snark*

1 kommentar:

  1. Jag tycker att dina mobil-foton är jättefina, men jag är ju ingen foto-perfektionist heller ;-)
    Kram J

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!