torsdag 15 april 2010

Ordning och reda eller oreda...?!

Jag älskar att ha de städat och rent omkring mej. Men jag hatar dock att städa, så de går inte riktigt ihop sig....
All denna plockning som ständigt sker. Jag plockar bort och barnen plockar fram. Främst då är de Alfred som är en ständig fram plockare och sedan inte ens leker med de han dragit fram....
Men jag försöker iallafall ha de så städat och rent som jag kan ha det. Jag dammsuger 1 - 2 gånger i veckan. Faste det nog borde göras 1 gång per dag. Men vem har lust och till det...

Ok, jag har det ganska undanplockat ändå jag ska inte klaga. Men tittar man in i mina skåp och garderober så får man nog en chock... När jag städar och plockar så lägger jag in skiten i skåpen, allt för att det inte ska ligga framme och drälla överallt. När jag sedan ska öppna vissa skåp eller garderober så väller det ut och jag kan knappt stänga dörrarna. Ibland kan jag få ett eller 2 ryck och städa ur dessa hemska ställen. Men efter 2 månader så ser de likadant ut.... Är det bara jag som har det där "städ problemet" att inte vara ordnings människa överallt?

Jag har lovat mej att bli en bättre ordnins människa. Men det får bli efter sommaren;-)

Ja detta var dagens i-landsproblem från mej idag;-)!

2 kommentarer:

  1. hahhaha jag är PRECIS likadan!!!!!!!!! Garderobsstäderska kallar Mathias det.

    SvaraRadera
  2. Känner inte riktigt igen mig! Jag plockar inte ens in i skåpen utan här ligger det mesta framme - så tråkigt! Trivs mycket bättre när det är städat & rent...

    Vi har faktiskt en TV apparat men ingen boxer så vi får inte in några kanaler.... blev så när vi flyttade hit och sen har vi inte saknat TV'n. Men tanken är att vi nån gång i framtiden ska både köpa platt-TV och fixa boxer eller nåt. Det viktigaste (=OS o sport) kollar jag dock på datorn!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!