onsdag 7 april 2010

Mjölkstockning?

Jag har förmodligen gott och åkt på en mjölkstockning. Vaknade upp tidigt imorse och kände mitt värkande bröst. Fabin fick äta bara på det och tömde de, trodde jag iallafall. Nu har jag varit ute och gått en promenad och bröstet är stenhårt och värker. Jag känner mej febrig och har lite värk i kroppen.... Jag har stått i duschen och "mjölkat ur" och duschat med mycket varmt vatten. Men de vill inte släppa. Eftersom att jag aldrig någonsin haft stockning innan så vet jag inte vad eller hur jag ska göra för att få de att ge med sig?

Jag har aldrig varit den känsliga som behövt brytt mej om mina tuttar när jag ammat. Jag har kunnat blivit kall och blåst har inte gjort dem så mycket. Men igår när jag var ute och gick blev de så varmt att jag tog av mej min jacka. Förmodligen var de alldeles för kalla vindar som inte mina tuttar tyckte om... Så idag får jag äta upp att jag gjorde så:-(

Nu blir de sängen och ett stort varmt täcke om sig och en varm vetesäck borde ju vara till en stor hjälp att lägga kring de stackars bröstet?!!

5 kommentarer:

  1. Stackars, du gör helt rätt som duchar varmt och "tömmer".
    Hoppas det går över snart.
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Stackare som fått mjölkstockning! Det kan verkligen göra rejält ont och man kan känna sig rätt sjuk av det. Ett par gånger när jag haft det så har jag fått runt 40 i feber. :-(

    Här finns en hel del bra info vad man kan göra åt det: http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=2436&del=2

    SvaraRadera
  3. Har haft det en gång. Ajajaj...
    Stoppade en raggsocka i BHn så det var varmt hela tiden.
    Hoppas det går över snabbt!

    SvaraRadera
  4. Pumpa, mata, värme, massera och värk/ febernedsättande tabletter. Det gör ont!! Och blir det inte bättre på några dagar så ring vc.men tipsen ovan brukar hjälpa. Går du ut så klä på dig ordentligt om tittarna, gärna värmeskydd som finns på Apoteket, jag har om du vill låna. Vetekudde är mycket bra, gå gärna med den hemma inanför en sport bh :-) snyggt värre !! Kram Angelica

    SvaraRadera
  5. Kan verkligen rekommendera bröstvärmare från Apoteket som Angelica nämner. Hade det VARJE gång jag gick ut och hade aldrig några problem...

    Lycka till med masserade och annat.
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!