fredag 16 april 2010

Arg, arg, arg, arg.....

Idag har jag vaknat upp på fel sida. Jag känner mej så där trotsig som bara barn kan vara och jag blir tvärt imot...
Inget blir ju bättre av att vädret börjar bli sämre och att man vet att jag har ett hus att städa... Dessutom går det knappt att gå in i tvättstugan. Tvätten möter en i dörren när man går in där. Allt är förvisso tvättat, men det bara ligger där och ingen har orkat ta tag i det....
Har till och med haft elaka drömmar inatt. Jag har varit arg och slagits. Varför ska det vara så här idag? Jag bör ju vara glad idag när det är fredag och alla snart är lediga!
Dessutom har jag lite ont i halsen, kylskåpet gapar tomt och mitt huvud har mat torka till helgen.... Och grannens ord ekar i mitt huvud: Gatan är INGEN lekplats... Surtant...:-(
Inget hjälper. Inte ens att klaga av sig. Bäst att gå och ta tag i städningen så kanske jag blir av med lite aggressioner...
Dessutom sköter sig INGA inget vidare här hemma. Hon gör verkligen inget. Så nu har jag bestämt mej för att säga upp henne. För att gå och vara irriterad på henne oxå tar ju bara på krafterna;-)!!

1 kommentar:

  1. ja sparka ut INGA på gatan så hon landar på surtanten, fastnar och själva blir överskörda av en bil. Sen går du ut på gatan och meddelar dem att gatan är inte till för pensionärer för de är så långsamma så de inte hinner undan när bilarna kommer!!!!!!!

    Ses i eftermiddag :D Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!