måndag 26 april 2010

Inte en helt vanlig förmiddag....

Jag och barnen har varit på det lokala fiket här i byn. Tyvärr var det ganska dött där... De var bara vi och en tjej som verkligen hade problem...
Det började när vi kom in så såg jag att denna tjejen stod och ringde från deras telefon. Hon såg ganska sunkig ut med fett hår och halvtrasiga kläder..... Jag hörde att hon pratade om plisen och hon verkade ganska uppjagad. Sedan går vi och sätter oss och hon med. Hon fortsätter ringa fast då från sin telefon. Några minter senare ber hon mej titta ut och ta ett registrerings nummer på en bil som ska stå utanför. Jag tittar ut och där finns det ingen bil. Hon säger att denna bil som ev skulle stå utanför hade försökt köra på henne igår och att hon och hennes familj var mordhotad... Jag hajar till och tänker för mej själv: Jag vill nu inte bli indragen i något... Hon ber att få låna min telefon, vet egentligen inte varför med tanke på att hon har en egen. Men snäll som man är så får hon låna den. Hon kommer tillbaka och ber mej sms ett nummer som ska ringa hennes telefon. 2 minuter senare kommer hon igen och frågar om jag kan hålla ögonen på henne när hon går ut på gatan och bortåt och kommer det då någon så skulle jag på en gång ringa polisen... Hon gick men ingen kom.
Jag sitter kvar och är helt paff. Tänk om något hade hänt där. Jag och mina 3 barn som helt plötsligt blivit inblandad i något som inte hade med oss att göra... Uscha jag får kalla rysningar när jag tänker på vad mycket sjuka människor det finns runt om oss. Tänk om denna personen nu hade hittat henne och tagit fram en pistol i värsta fall och där mitt i allt sitter vi:-(....

Personalen som dukade av hennes fika hittade papper där hon hade suttit. Det var från banken och papper på olika personer. Så vad denna tjejen var inblandad i det vette sjutton men något skumt måste det iallafall ha varit...

Fy fasen var bra man egentligen har det med allt. Vi är hela och rena och ett riktigt hem med kärlek! Det kändes dock som denna stackars tjej inte hade något av detta...

2 kommentarer:

  1. Obehagligt tycker jag. Låter som om denna kvinna lider av någon psykiskåkomma typ förföljesemani eller liknande..... fast det hon sa kan ju iof oxå stämma! Man vill ju vara snäll och låna ut sin telefon men egentligen ska man nog INTE göra det....Går ju att få reda på ganska mycket info mha av ett nummer.... obehagligt som sagt. Kram

    SvaraRadera
  2. Låter obehagligt.... och jag som just har bloggat om att jag glömde stänga och låsa dörren här hemma idag när jag var på förmiddagsprommis.

    Är kanske inte så lugnt här som man vill tro?

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!