tisdag 6 april 2010

Alfred + blöja = inte sant....

Alfred hatar att bära blöja. Men han är omöjlig att få torr. Det är lättare att få en hundvalp rumsren fortare än vad de är att få honom att fattat att man går på toan eller på pottan när man är nödig....
På en dag kan vi få torka upp till säker 20 ställen där han har kissat på golvet. Tro inte att vi är så lata och låter honom gå utan blöja. Nej då.... Men så fort vi satt på blöja och byxa igen så tittar man bort i 2 sekunder och då har blöjan åter tagits av. Så de är en kamp varje dag att få honom att fatta att man inte kissar på golvet utan på pottan...

De positiva i de hela är att han iallafall talar om att han har kissat. Då kommer han och tar oss i händerna och säger tissat. Och är vi upptagna i något annat så springer han in på toan och hämtar papper själv och börjar torka. Så han är ju trotts allt väldigt medveten om vad han gör. Men jag vet inte hur jag ska få honom att antingen börja gå på pottan riktigt eller att han ska börja bära blöja igen. Jag är tacksam för alla kloka råd jag kan få. För jag blir snart tokig av allt stänkandes med hans kiss överallt. Och ibland även bajs...;-)

1 kommentar:

  1. Stressa inte, låt han gå utan blöja, skitjobbigt att torka ja vet, men det lönar sig, så ställ fram pottan där ni är, kommer ihåg den där perioden med Ebba, men när hon väl börjat gå så gick det hur bra som helst.
    Ställde fram pottan i köket när jag lagade mat och så vidare....
    Hoppas det går bra..
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!