onsdag 28 april 2010

Ännu en dag hemma...

Nu börjar det bli ganska jobbigt att bara vara hemma med mej tycker barnen. Vi är i luven på varann hela tiden. Vi alla 4 har blivit helt förslöade och orkar knappt göra något:-(
Jag har lite ångest. Tänkte skicka dom imorse till dagis. Men de sov så bra så jag ville inte väcka dem... Jag känner mej så himla kluven i denna situation. Klart jag inte vill att mina barn ska få magsjukan. Men om det är en enda på Douglas avdelning som spytt kan det då vara så farligt? Både jag och Jonas var ju där igår på utvecklingssamtalet så då borde ju smittan finnas där och attblir smittade???

Då tänker jag skicka de imorgon. Men tänk om de då blir dåliga och blir liggandes hela helgen istället. Det vill jag absolut inte. De är så jobbigt att vara vuxen och mamma och ständigt ta dessa beslut...

Vädret suger så mycket p--g. Om det åtminstånde kunde vara lite bättre. Nu vill man ju inte ens gå ut och då blir barnen ännu mera frustrerade:-(
Jag har iallafall lite att ta tag idag. Måste skicka in papperet till skatteverket så att Fabian får ett namn. Man hade visst 3 månader på sig, men varför ska jag ALLTID vara ute i sista minut för?? Sedan måste jag ringa en massa samtal, inte heller så lätt att göra med barnen hemma som helst vill prata samtidigt med mej som jag sitter i telefonen... Och sist men inte minst. Jag MÅSTE fixa mina kläder inför maskeraden i helgen. Är inte klar på långa vägar. Varför ska det vara så svårt att vara ute i god tid;-)?

Alfred som numera väljer sina kläder själv. Han vägrar ha de kläder jag lägger fram. Så därför denna snygga outfit;-)!

2 kommentarer:

  1. Nu har jag ju valt att vänta med Benjamins inskolning tills i höst men under dom fem(FEM!!) veckorna som vi kämpade på med inskolningen(han blev sjuk hela tiden) så gick magsjukan tre gånger. Sprider sig som en löpeld genom avdelningarna, så jag förstår dig, bättre hemma en dag till än riskera smittan...

    SvaraRadera
  2. Jag har en hel del 80-tals kläder/smycken/bälten m.m. i min lilla "samling" om du vill låna. Det är bara att komma hit och titta, jag är hemma för det mesta. Har också en "vill-inte-gå-ut-och-känner-inte-för-nåt-annat-heller-dag" idag ;-).
    Kram/E

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!