tisdag 20 april 2010

Med huvudet under armen....

Jag är så fruktansvärt glömsk.Jag vet att man kan vara det när man ammar och är gravid. Men detta är helt sjukt. Jag kan glömma bort vad jag har ätit innan på dagen, hur vi tog oss till dagis. Men det värsta är ju att jag glömmer Fabian... När jag sätter mej i bilen och tanken slår mej. Något är fel... Har jag satt in Fabian i bilen eller sitter han kvar i carporten??

Jag börjar bli mörkrädd för mej själv. När ska detta sluta? Kan stress påverka glömska? Hade jag haft huvudvärk så hade jag blivit VÄLDIGT orolig att det skulle vara en tumör eller nått som sitter i mitt huvud...

Till och med här och nu när jag skriver så tänker jag en sak och jag skriver en annan. Jag får sudda och tänka, tänka och tänka vad var det jag skulle skriva...
Jag kan stå i affären och veta exakt vad jag ska ha innan jag går in. Men när jag kommer in så är det helt stopp och jag kommer inte ihåg något...

Detta är skitläskigt och jobbigt när man inte vet vad det beror på...
Jag är dock förmodligen alldeles för ung för att bli dement så de kan jag iallafall inte skylla på;-)

Är det någon som känner igen sig i min situation? Har någon nått bra svar att ge mej? Vad beror detta på?

Nu ska jag försöka att komma ihåg att ta mej härifrån datorn och snart åka och hämta barnen;-)!!

4 kommentarer:

  1. Det är stress! Du har helt enkelt för mycket att tänka på och för mycket att göra. Plus en massa amningshormoner.
    Jag har för lääänge sen insett att jag bara klarar mej om jag har lappar skrivna. Många lappar blir det. Sen ska man ju komma ihåg dom också... =)
    kram

    SvaraRadera
  2. Glömska är en stor varningssingnal orsakad av stress det betyder att du måste varva ner även fast jag vet att det är super svårt...kram,Kate.

    SvaraRadera
  3. Hörde en så bra kommentar en gång; "Demens är inte när du glömmer bilnycklarna stup i kvarten, utan det är när du glömmer vad det var man skulle använda dom till".
    Jag är oxå så där glömsk... det är faktiskt jobbigt! Verkar som att vi får varva ner lite då kanske ;-) Kram

    SvaraRadera
  4. Tror nog att stress påverkar. Jag är väldigt glömsk av mig och de senaste dagarna (då jag som du vet haft det extra stressigt) så har det varit hemskt!!! Jag glömmer till och med vad mina barn heter!!! Jag glömmer ord som mjölk eller vagn! I dag på småfolket visste jag knappt vad en unge hette...herregud vissa namn sjunger man juh varje vecka men i dag va det rörigt i hjärnkontoret! :-D
    Sen är det väll att man fyller huvudet med andra viktiga saker, tider för aktiviteter, bvc-tider mm.
    Vi får nog tillbaka minnet när barnen blir stora!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!