onsdag 1 april 2009

Vänskap....


Hur ska en riktig vän vara? Ska den bry sig om mej? Ska den alltid finnas till hands? Eller hur är det jag vill att mina vänner ska vara....??
Jag är vuxen så jag väljer mina vänner själv. Men måste jag umgås med den där "vännen" bara för att jag alltid har gjort det? Eller kan jag säga till den att jag inte längre vill vara den vännen som alltid har funnits där till hands alltid?
Men hur ser mina vänner på mej? Är jag en bra vän?
Är jag bara FÖR mycket ibland? Många av
mina vänner har väldigt olika personligeter. Tror inte att den ene är den andre lik.
Jag kan oxå skilja mej beroende på med vilken vän det är jag umgås med. Mitt sätt kan ändras från att vara helt alvarlig o verkligen lyssna på den personen till att jag kan bli den där flamsiga Karolin som jag själv kan tycka illa om. Hon kan bara vara för mycket ibland. Nu när jag har blivit lite äldre så kan jag lugna den där flamsiga Karolin. Jag kan styra henne mycket
bättre än för 15 år sedan. Jag tror därför att jag har det lättare för att hitta
många vänner nu! Jag hoppas att mina vänner
älskar mej för den jag är!

En vän- av Siv Andersson
En vän kan bejaka
och skärpa alla sinnen.
Hon delar gärna tankar,
drömmar och minnen.

Hon lyssnar och besvarar
och vågar alltid fråga.
Och när du är rädd
kan hon få dig att våga.

Hon står vid din sidan
när livet är hårt.
Och hon får dig att skratta
åt det som varit svårt.

En vän bryr sig om dig
för hon har dig kär.
Och hon älskar att se dig
precis som du är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!