måndag 6 april 2009

Dax att bli lite förnyad!

Idag fick jag mina nya glasögon!

Jag har haft sådan otur med mina glasögon. Nu har 2 par gått sönder på mindre än ett halvår. På dom ena så åkte glaset ut och på dom andra så bara sprack bågen upptill på kanten. Men nu är jag nöjd när jag kan se igen;-) Men det är ju ändå tur att det finns linser att ha. Jag är inte den där glasögonorm som trivs i att gå runt varje dag med dom på.


Alfred är fortfarande mycket slö. Han har sovit nästan hela dagen. När han inte sover sitter han i mitt knä och inte alls är i form. Han har fått i sig lite mat o dryck. Men tänk vad lätt det är om han kunnat tala om för mej vart han har ont så att jag hade kunnat hjälpa honom. Denna gången är jag mycket orolig vad det kan tänkas vara för fel på honom. Jag har börjat ha lite uteslutningsmetoder. Tror inte han har magsjuka, tror inte han är förkyld, tror inte att det är tänder..... Men vad är det då för fel?? Jag börjar att få sådana svarta tankar att det kan vara något annat i hans lilla kropp som inte bör vara där. Men den tanken måste jag med det samma avisa. För om jag börjar att tänka på såna sjukdomar så blir jag knäpp......

2 kommentarer:

  1. Va bra du passade i dom glasögonen.. Du ser jääättte smart ut....

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!