onsdag 29 april 2009

Kroppen......




Nu är sommaren här hos oss! O jag hoppas den är här för att stanna. Just nu står termometern på 21 grader i skuggan. Alltså helt underbart!
Men då har det ju en baksida oxå. Man ska bada och sola i bikini. Varje sommar känns lika dant och man undrar varför jag inte låg i mera hårdträning? För min kropp är inte vacker. Jag är verkligen inte nöjd med den. Låg och funderade igår på vilken kroppsdel jag mest är nöjd med. Jag kom fram till att det inte finns en enda en...Brösten hänger nere vid knäna och magen är stor, rynkig och med en massa celluiter med bristningar på. Inte så konstigt i och för sig med tanke på att det bott 2 små barn därinne. Min näsa är stor som ett hus. Den täcker liksom hela ansiktet med formen som en potatis. O ja sedan är det ju bara att fortsätta undersöka kroppen. Jag har dessutom ett svall av kroppshår som bara blir mera och mera för varje år som går. Det växer verkligen överallt:-( Skulle jag inte raka och ansa mig så skulle jag nog kunna fläta ihop alltsammans till en stor fin fläta...
Apropå hår så tror jag nog att de är det enda jag är nöjd med. Tycker om mitt hår som är livfullt och tjockt och så tycker jag mycket om mina ögonfransar!!! Men nu är det bara att bita ihop och gå och sätta på sig bikinin och börja pressa. För att sola lite på fettet det gör susen!!!

1 kommentar:

Tusen tack för din kommentar!