onsdag 18 december 2013

-Vad har man dom till?

 Jag står i köket ikväll och fixar kvällsmaten, plockar i maskinen och ur. Ska ställa in en stor skål högst upp i skåpet och plockar ut en för att den andra ska få plats.
Men vad är det som ligger i skålen som står där längst upp i skåpet? Ett paket kondomer!!!
Vart kom dom ifrån? Vem sjutton har lagt dom där? Ja det är för mej en gåta;-)
Det är ju inte så vanligt att ha kondomer i en skål i köksskåpen, men hos oss kan ju allt hända;-)
Ett halvt paket är använt och jag fattar inte vart dom kommer ifrån? Ja för vi använder ju inte oss av sånt... ;-) Dessutom ligger det en öppen kondom i... Ja tankarna dom går runt, det är en sak som är säker...
Jag fortsätter att rulla mina köttbullar och lägger paketet åt sidan så länge och liksom inte tänker mej för att vi har barn som snokar rätt på allt.
Alfred nosar upp dem nästan direkt och tar paketet i sina händer, öppnar förpackningen och tittar undrande på mej? -Mamma, vad är det här? Vad har man dom till? Jag tänker att nu ska jag inte ljuga, jag behöver ju inte gå in på detaljer tänker jag direkt frågan kommer. Jag svarar lugnt: -Man använder dom så att inte små bebisar ska flytta in i mammas mage! Han sväljer svaret direkt, klämmer, känner och luktar lite på dem likt en liten apa och till min STORA förvåning kommer inga följdfrågor!!!
Jag står med öppen mun och undrar NÄR följdfrågorna ska komma, men dom kommer inte.... Han godtog nog svaret för att han nog inte vill ha mera småsyskon! *haha*
Jag är ändå glad att kidsen inte hittade paketet när jag inte var med. Min skräck hade ju varit att dom trott att det typ hade varit tuggummi och börjat tjagla på dem. Fast att dom nog inte smakar något vidare;-) *skrattar högt*

5 kommentarer:

  1. Något bus sen bröllopet? Bara en tanke... :)

    SvaraRadera
  2. Ja bröllopsbus tänkte jag med. :) ha ha så kul!! Du skulle gett honom paketet och sagt: Fråga pappa!

    SvaraRadera
  3. Barn ställer de mest finurliga frågorna. :)

    SvaraRadera
  4. Hoppsan! Men vad märkligt?!
    Det kanske var för invecklat ämne för att komma med följdfrågor? Eller så insåg han på något undermedvetet plan att det kanske var lite känslig fråga.....? ;-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!