torsdag 19 december 2013

Det här är tomte grå....

Julkänlsorna har lyst med sin frånvaro, enda tills ikväll när vi var bjudna på en teater på Alfreds avdelning! 25 härliga ungar som spelade tomteteater och sjöng för oss föräldrar och syskon! Sååå duktiga och julkänslorna poppade upp i min kropp!!
Alfred var tomte grå och gjorde sin roll med bravur! Gud va härligt det är att se när dom små liven går all in och spelar teater!
Dom gick till och med in för skådespelet så mycket att alla nästan tappade sina dialekter och pratade stockholmska! *fniss*
Och barnens pedagoger är så grymt duktiga! Så engagerade i barnen och ser verkligen varje individ, det gör ett mammahjärtat varmt!
Och vad gör man för att visa sin uppskattning? Jo man gör en insamling från alla barnen och köper en varsin julklapp till alla fina "fröknar"!
Igår satt Alfred och knåpade och skrev 3 härliga små julhälsningar till sina 3 fröknar! Så duktig! (Ja det är 5 klappar på bordet och dom andra 2 var till Alfreds fröknar!) Och ja jag vet att det heter pedagog och inte fröken, men jag tycker det låter så mysigt att säga fröken!
Och till alla bittra människor där ute i världen som tycker att man absolut inte ska ge julklappar vid jul och presenter vid sommaren till personalen. Ja visst dom får lön av kommunen. Men det är väl härligt att visa uppskattning lite då och då. Mina/våra barn är så mycket på förskolan och träffar sina pedagoger mer tid på dygnet än vad jag/vi gör, så är det väl klart att man ska visa uppskattning på att dom gör ett bra jobb med våra älskade barn! Så, då fick jag det sagt oxå;-)

4 kommentarer:

  1. Jag tror fröknarna uppskattar det väldigt mycket! Jag är ju själv "Fröken" och det är alltid trevligt med presenter såklart, det är ju inget man säger nej till. När jag var liten så gav jag julklappar t o m till mina buss/taxichaufförer som körde på mig varje dag i lågstadiet till och från skolan.

    SvaraRadera
  2. Jag är också "fröken" och ja, vi får lön för vårt arbete, om än inte så hög lön =)
    Men att föräldrar och barn visar att de uppskattar det arbete vi gör för och tillsammans med barnen är sååå roligt och en bra "lön". Tror jag kan tala för så gott som alla fröknar (eller pedagoger =)) att man blir glad av att man blir uppskattad för det arbete man utför. Många av oss lägger ett stort engagemang i varje barn och i det pedagogiska arbetet så visst är det toppen att fp creed för det. Tror alla, oavsett yrke, mår bra och blir glada av att bli uppskattad för det jobb man utför.
    God jul, Kram!

    SvaraRadera
  3. Kom att tänka på bara,att olika regler förskolorna har i kommunen ang.kort. På vårt ställe fick man inte ta kort och lägga ut på nätet när det var lussefirande.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!