söndag 22 december 2013

Granen står så grön och grann i stugan!!

Ojsan då, har inte bloggat sedan i fredags morse, rekord från min sida och JA jag har haft abstinens men känt att tiden liksom inte har räckt till riktigt...
Igår hade jag ont i håret nästan hela dagen. Var vaken nästan 24 timmar från fredag till lördag och festen på jobbet var sååå jäkla kul! Tyvär rann nog vinet ner lite för enkelt och därav fick jag lite ont i håret;-) Men det var det värt, varenda liten huvudvärk!!!
Igår kväll klädde vi äntligen granen!
Så rofint och härligt det var! Barnen nynnade på vackra julsånger, tisslade och tasslade jag var den piggaste och gladaste mamman, allt var städat och fixat och vi kunde sedan sätta oss och titta på den vackra granen ta varandra i händerna och le mot varandra i strålarna från granen!
Eller nähä nu backar vi lite, nu var jag en gnutta ironisk och ljög lite... Det var liv i luckan som vanligt. Sura miner och dörrarna smällde igen till ungarnas rum, barnen blev osams. Kulor flög ner i golvet och gick i tusen delar och jag var sur. Åh herre jesus. Vilken jäkla tur att Jonas är lugn och städad och fick oss på glatt humör och städade typ hela huset när frun i huset hade ont i håret och var världens sämsta mamma;-)
Det var INGA glada miner från småbröderna när det var dax att sätta stjärnan i topp på granen! Douglas har alltid satt upp den och traditioner är visst till för att hållas så även iår. Så klart fick både Alfred och Fabian sätta i stjärnan oxå, efter att den hade tagits ner om och om igen. Så den sattes i toppen 3 gånger!
Den blev sååå fin så fin och det är riktigt mysigt att sitta och titta på den! Hoppas bara att den INTE barrar som våra granar har en tendens att göra... Några bra förslag på att inte få den att barra? Så klart ska den få litervis med vatten iår, något som vi nog glömt bort dom andra åren;-) *host*
Idag har vi varit inne i stan och köpt dom sista klapparna och nu är nästan allt färdigt för the BIG day! Bara maten och drycken som ska köpas in och lagas imorgon! 
Om jag är en gnutta stressad över att vi aldrig är i tid med något? Nja lite kanske. Men va fan, det blir ju julafton i vilket fall som helst och allt behöver ju faktiskt inte vara så in i bövelen perfekt jämt!
Nu fattas det bara att STORA härliga snöflingor singlar ner för himlen utanför fönstret så skulle den där riktiga perfekta julstämningen infinna sig hos mej! Tyvärr ser det inte ut som det kommer bli en vit jul iår, snarare GRÖN med  plusgrader, regn och storm... *muttermutter*

7 kommentarer:

  1. Vår julgran väntar fortfarande på att få komma in. ;-)

    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  2. Tror nog att det är liva hemma hos de flesta när det är dags att klä julgranen ;)

    SvaraRadera
  3. Åh jag har saknat dig!! Tänkte på det innan idag att det var längesen du skrev nåt. Haha kul inlägg om granpyntandet. :)

    SvaraRadera
  4. Hahhahaha ja det där låter bekant tycker jag.

    SvaraRadera
  5. Jag trodde först att jag läste fel i din första beskrivning... hahaha ni är ju som alla andra familjer! Enda skillnaden är att mina är äldre och kan mycket fulare ord än dina kids... Men vad vore livet utan tjaffs och bråk?!
    Ha en underbar dan före dopparedan! Kramar

    SvaraRadera
  6. Haha, det är ju underbart....tänk när barnen blir stora då kan du skratta åt det och vilka härliga minnen, då är det bra med bloggen ;)
    Önskar dig en riktigt mysig jul.
    Kram Pia

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!