söndag 8 december 2013

December dejten, julpyssel!

Igår var det dax för vår december dejt som vi blev tilldelade på bröllopet! Fantastiska månader har vi haft och vi har många fler att se fram imot!
Jag såg ut så här i min ljuvliga tunika/klänning från Plain Vanilla!
Dejten för denna månaden var tilldelad Henrik och Jouline och hade temat julpyssel!
När vi kom fick 3 olika sorters glögg, goda tillbehör och jag smaskade på som jag aldrig hade sett mat förr;-)
Sedan började pysslet skapas! Vad ska nu detta bli?;-) Hönsnät, grankvistar, potatis och en tomteluva! Teamwork på högsta nivå!
Vi pausade mellan pysslet och fick världens godaste mat! Helstekt oxfile, råstekt potatis och "falsk" beasås! Sååååååå jädrans gott! Värdparet kan konsten att laga god mat vill jag lova! Över 2 kg oxfilé gick nästan åt för 4 vuxna och 5 barn;-) Hungriga människor är vi;-)
Sedan fortsatte pysslet och något börjar växa fram!Granriset tog slut och mannen i huset fick gå ut i skogen i mörkret och hugga en stor gran mitt på kvälls kvisten;-)
Förlåt Jullan för kortet, men jag kunde inte låta bli;-) Här är värdinnan i full gång och knipsa kvistar från granen! Alla sätt är bra, utom dom dåliga;-)
Tada!!! Vårt pyssel är klart och 2 underbara tomtar blev kvällens pyssel och alla hjälptes åt!
Idag ska den hämtas hem och få pryda vår ingång! Är väldigt nöjd!
Sedan drog vi oss in till mysrummet med öppen brasa, vin, drinkar och en smarrig schweizernöt kräm till efterätt!!
Mätta, goda, glada, varma och kanske en liten gnutta runda under fötterna!;-)
Vid midnatt var det dax för oss att bli upphämtade och packade in dom sovande barnen i bilen! Eller nä dom sov inte då förresten, för dom vaknade av kylan som slog imot oss! -15 grader stod tempen på när vi rullade hemåt! (ja bokstavligt talat rullade, kände mej som en vandrande köttbulle efter all den fantastiska maten som vi ätit!;-)) Det krispade så där härligt under våra fotsulor när vi gick till bilen! Gud va härligt!
Tack kära vänner för en fantastisk kväll! Är fortfarande mätt;-)

2 kommentarer:

  1. Vilken fin tomte!! Å vilken härlig kväll ni hade =)
    Kraamis

    SvaraRadera
  2. Haha! Vilken rööv! Den bjuder jag på. =) Tack för en super mysig kväll! Kram Jouline!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!