måndag 30 december 2013

Pysselrum!

Här hemma är barnens stora favorit på TV fixa rummet! Alla 3 blir helt saliga varje vecka som det sänds och dom vill ju så klart att TV ska komma och hem till oss och fixa om deras rum lika fint!
För någon vecka såg vi på äntligen hemma och de gjorde om ett barnrum som Alfred fastnade för, ett eget pysselrum!
Så ikväll har jag fixat ett eget pysselrum med några snodda idéer från programmet!
Några burkar och hyllor fick följa med hem från IKEA häromdagen och sedan var det bara för mamma Karro att sätta händerna i bröten och börja skapa,fram ett pysselrum!;-)
För snart ett år sedan tapetserade vi om väggen så att Alfred fick spindelmannen istället för stjärnor, men sen så blev det liksom aldrig klart och hux flux kom Alfred och Fabian på i höst att dom skulle byta rum. Jag la aldrig ner någon energi på att fixa deras rum, så typ leksaker och sängen har bara stått rakt upp och ner i deras rum utan någon som helst ombonad runt om sig...
Men nu står äntligen Alfreds pysselrum klar och så här blev resultatet!
Väldigt enkelt och simpelt, men med mycket färg! Färg ska det vara, jag hatar vitt säger Alfred!;-)
Här kan han nu sitta och skapa vår lilla finurliga konstnär! Han är full av härliga idéer vår lilla charmiga 5-åring!
 Som tex den här, ett akvarium gjort av ett skokartongs lock, lite färg och klister!!
Bara att sätta upp dessa ramar tog ett tag för mej och mitt härliga långa tålamod, men till slut fick jag dit spikarna som jag ville och ramarna sitter rakt, skam den som ger sig!
En klump i magen fick jag när Alfred frågade varifrån alla dessa "papper" kom ifrån som bilderna satt på? Kan man få ut bilder som man tar med kameran på papper? Shit alltså, vi lever på 2013 och ungen vet inte att man kan framkalla korten på papper... Det börjar nog bli dax för mej att sätta mej och gå igenom alla miljoner kort som jag har och framkalla fram dem och så att han får lite nyare kort på sig själv på väggen...
 Han fick en egen TV i julklapp! Behöver jag ens säga att han är världens lyckligaste numera?;-)
Jag är nöjd, men skulle jag önska så skulle jag önska en gnutta större rum till dem som de kunde förvara sina leksaker på ett bättre sätt. Men framför blev Alfred såååå nöjd med sitt pysselrum och det glädjer mej!
Alfred och Douglas har rummen vägg i vägg med varandra! Jag tog en sväng med trasan och sopsäcken även där och han blev så nöjd! Han är i en svår ålder nu, lite tufft ska det vara, men samtidigt så ska de ju så klart vara lite lek med i bilden!;-)
Han trivs i sitt rum, det märks. Ja för han skulle lätt kunna tillbringa 24 timmar om dygnet i sin säng framför TVn och X boxet... Både på gott och ont...

6 kommentarer:

  1. Så fint det blev. Märkte att det är dåligt med riktiga kort när jag fixade samlingsramen på barnbarnen. Fabian har jag bara bebiskort på, lite tråkigt.
    Puss/mamsen

    SvaraRadera
  2. Blev ju jättefint! Härligt när man kan göra om med små medel :)

    SvaraRadera
  3. Blev ju fint & bra. :)
    Bra att Alfred blev glad. :)

    SvaraRadera
  4. Fint det blev! Vi har ett stort pysselskåp i matrummet (konstig placering men vi har ju för få rum) där vi förvarar allt till både liten stor.
    kram j.

    SvaraRadera
  5. Det blev ju jättebra i Alfreds rum. Tänk vad lite förändring gör...
    Gott slut & Gott nytt, Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint pysselrum, och tapeten är ju outstanding! Men är det lika fint och städat bland pysslet i dag ;-)
    Kram duktiga du

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!