måndag 30 december 2013

Pang, pang!!

Igår vid lunchtid åkte vi ut till våra vänner Henke och Jouline! Dom bor på landet så fint och idylliskt!
På agendan stod det skjutning, grillning och att umgås!
Jag har aldrig i mitt liv skjutit med hagelgevär, så igår var det premiär och fy bubblan va det var roligt! Galet roligt!!
Och hör och häpnad, jag prickade massor av lerduvor! Jag har ingen aning om hur många jag sköt, men många var det och jag fick mer smak och en sån där härlig kick i kroppen och detta måste jag bara göra om snarast!;-)
Och ja mina kläder.... Jag vet, dom är så fula så jag själv bara skrattade åt mej själv. Men alla mina vinterkläder är förstora och dom här var det enda jag hittade ute i förrådet. Men skit samma, jag frös iallafall inte och huvudsaken är ju det!;-)
Om några år kanske jag tar jägarexamen, vem vet. Fast å andra sidan kan det ju bli lite jobbigt att bli jägare med tanke på att jag är lite halv vegetarian och jag vet inte om jag någonsin skulle kunna skjuta ett djur??
 Det här vädret alltså...29 december, ösregn och 5 plusgrader... Nästan så man blir gråtfärdig. Får vi ens någon vinter i år måntro??
 Lyckliga grabbar som fick köra runt på Henkes STOOORA fyrhjuling!!  Dessutom sköt dom med geväret lite med hjälp av oss vuxna och Douglas var stolt som en tupp, för han träffade nämligen en lerduva!;-)
Hem och duscha av oss all rökdoft som krupit in i varje liten por och snyggade till oss och åkte återigen ut på landet och åt en brakmiddag! Söndagsmiddag de lux som smakade himmelskt gott! Älgkött, brunsås och potatis! Mums!
Tusen tack kära vänner för en toppendag!!

4 kommentarer:

  1. Och jag som tyckte du såg snygg ut i kläderna! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, det lät som en riktig mysdag med goda vänner...
    Näe, vi får nog ingen snö i år =)
    Men denna vinter tror jag vi får snö, om än mycket senare än normalt...
    Gott slut och gott nytt år!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken lyckad dag! alla parter glada. :)
    Gott Nytt År på er.
    Tack för alla fina & roliga inlägg detta år.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Skjuta lerduvor är grymt kul! Speciellt om man träffar :)
    Men ett litet tips, tyngden på det främre benet så slipper ryggen ta smällen från rekylen och krama och dra bössan mot axeln. Eliminerar du risken för blåmärken och att bössan stegrar sig.
    Säg aldrig aldrig till att bli jägare, jag har examen och trodde aldrig jag skulle bli jägare. Visserligen inte skjutit nåt än pga barnafödande och småbarn, men det kommer det är jag säker på. Fastän då jag skaffade hund för 7 år sen var helt otänkbart att han skulle apportera vilt. Japp, han har apporterat kanin trots att jag själv haft och numer har kanin som husdjur.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!