torsdag 26 december 2013

En underbar jul x2!

Vilken underbar jul vi har haft! 2 dagar fullproppade med julklappar, underbart sällskap, mat, skratt, dricka och ännu mer mat!!
Jag såg framför mej på julaftons förmiddag hur den där perfekta bilden på dessa 3 små skapelser kunde bli framför granen med alla klapparna i bakrunden! Den kunde ju bli så där perfekt och fin med 3 små ljus som tindrade med sina ögon in i kameran!
Men icke sa nicke... Väntar man på alla gäster och tomten så går det ju så klart inte att vara stilla och göra som mamma vill...;-)
Vi bjöd in min kära familj bestående av mamma, pappa, min bror, svägerska, syskonbarn och svärmor välkomnades in i vårat hem och maten dukades upp!
Åh jösses va gott det var! MEN, men men men jag hade glömt att köpa det viktigaste som bör vara på ett julbord, nämligen sillen... Ja ja det går inte alltid att tänka på allt och det gick minst lika bra att äta julmaten ändå, trots att jag grämde mej hela middagen;-)
Väntan på tomten var evighetslång, iallafall för barnen... Kalle Anka måste ha känts som flera timmar och dom undrade sååå vart tomten hade tagit vägen? Inte kunde han ha åkt fast i en snödriva? Kört vilse? Eller ramlat någonstans? Nä det spöregnade ju ute, så inte kunde han ha åkt fast med sina renar iallafall....
 Till slut kom han, väääärldens roligaste tomte!! Han var verkligen inte klok någonstans och som vi skrattade! Han tog både mej, Johanna, svärmor och mamma på rumpan, körde tävling med ungarna vem som kom snabbast till paketen och hittade på hej vilt vad det stod på etiketterna;-)
Så hör av er till nästa år om ni vill ha numret till världens roligaste tomte, jag fixar det! *hehe*
Mätta, goda och lyckliga!! Vilken härlig julafton vi hade och så där lugna och fina som på bilderna ovan, lovar jag att INTE alla kottarna var... Jösses vilka sockerkickar dom hade och for runt som 5 virvelvindar heeeela kvällen;-)
 Igår var det dax att åter göra sig julfin igen! Julfirande nummero 2  stod på agendan! Julfirades med Jonas bror och familj!
Ännu mer mätta och goda efter ett fantastiskt julbord!! Att sitta och prata, slöa och dricka gott är bara så härligt och barnen leker med varandra!!
Och JA jag kände mej som ett vitt spöke jämfört med min kära svägerska Annelie som precis var hemkommen från Teneriffa och var brun som en pepparkaka, sååå snygg!!!;-)
Tomten kom även igår! En söt liten tomtenisse som hade lite liknelser med kusinen Elsa;-) -Är det Elsa undrade både Alfred och Fabian som stenhårt tror på tomten? -Nä, hon sitter ju på toa nere. Så varför skulle det vara hon undrade vi? Dom köpte det och vi pustade ut! Ännu ett år som dom tror på tomten och det tycker jag är härligt!!
Bowlingturnering blev det senare på kvällen! Shit va kass jag är och som den sämsta förloraren av dem alla blev jag lite gnällig när jag  åkte ur tuneringen och det gjorde jag typ först av alla... *morr*
Svärmor hon ägde... Jösses vilket flyt hon hade, hon slog nästan alla!
Klockan tolv inatt for denna lilla stjärna fram på övervåningen full av socker... Vägrade sova och åt godis konstant hela tiden... Ett under att han inte kräktes inatt, eller sprängdes... ;-)
När vi gick hemåt i mörkret framåt småtimmarna skuttade han glatt bredvid mej och pratade konstant... Att han sedan sov till 10:30, ja det är kanske inte var så konstigt;-)

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig jul ni har haft. Och jisses vad snygg du var i den svarta klänningen, håret, örhängena...allt! Riktig julpingla :)
    kram och god fortsättning på julen
    /Maria HJ

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig jul!
    Ha en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga juldagar ni har haft!! Våran jul blev inte alls som det var planerat. Vår jul nere med mamma och syskon i Blekinge fick vi vända hemåt från pga magsjuka... Men det kommer en ny jul om ett år ;-)
    Kram du fina

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!