lördag 14 december 2013

2 år och 4 månader senare!

Augusti 2011 hämtade jag hem appen viktkoll till min telefon och utan den hade jag inte haft såå stor koll på min vikt som jag nu kunnat haft! Jag började då på mitt livs resa! Jag skrev in dom magiska siffrorna 86,6 kg och hade som mål att en dag kunna nå 66.0 kg prick!
Jag nådde min målvikt med 66,3 kg i april 2012 och sedan dess har jag gått upp och ner som en liten jojo. Förra året i december vägde jag återigen 74 kg och sedan gick jag ner igen och efter den här sommaren vägde jag över 72 kg igen. Men under hösten har jag lyckats gå ner 66,3 kg genom bra mat (och mycket träning i augusti och september!)
Igår vägde jag in mej på de där magiska siffrorna 66,0 kg prick och min målvikt är äntligen nådd och jag känner mej så lycklig!
Jag vet att jag har sagt att jag inte alls fokuserat på träningen nu under hösten, men jag har ändå varit någorlunda noga med vad jag stoppat i mej. Jag äter var 3:e timme, äter normalstora portioner, inte för mycket kolhydrater och unnar mej gottis bara på helgerna i form av lite fika, mörk choklad eller efterrätt! Det känns som om jag har hittat det där bra mönstret som min kropp gillar och jag har då lätt att hålla min vikt! Äntligen vet jag vad jag kan äta och inte för att hålla min vikt i schack. De tog mej dock nästan 33 långa år för att förstå det, men bättre sent än aldrig!
Jag är stolt över min resa, jävligt stolt faktiskt och det tog mej 2 år och 4 månader att nå mitt riktiga mål på 66,0 kg!!!
Före och efterbilder är såååå bra för mej, ett hett tips till er som vill gå ner i vikt. En bild ljuger liksom aldrig;-)
Jag har tagit många bilder på alla olika kroppsdelar under dessa år och det är jag så glad och tacksam för idag!
Min kära lilla mage som ser ut som 7 svåra år med kärleksstigar åt alla håll och kanter efter 3 graviditeter och har väldigt mycket överblivet skinn på sig, ser ut så här idag...
Då april 2012 när jag hade nått mitt mål (nästan) såg min mage ut så där som på bilden ovan, väldigt degig och väldigt mycket överblivet skinn.
Idag ser den ut som på bilden under, skinnet har dragit ihop sig väldigt mycket detta året och jag blir så fascinerad över hur fantastisk kroppen är som sköter detta så snyggt! Jag som aldrig trodde att skinnet skulle försvinna, trodde fel. Ja för se, skillnaden är ju ganska stor mellan bilderna!
Jävligt synd bara att kroppen inte hade den där fantastiska förmågan att dra ihop brösten lika snyggt bara... Brösten är långt nere i källaren istället för att vara på vift uppe på dom där snygga lyxvåningarna som jag så gärna skulle vilja!
Och den här bilden är jag extremt nöjd med faktiskt, -20,6 kg och 2 år och 4 månader senare!!! (HÄR kan ni se flera bilder från min viktresa)
Nu har jag förstås nya mål. Jag ska som sagt ta tag i träningen efter jul och nyår. *viskar* och då även få med min kära man på en del träning och fokus på bra mat, älskar ju att ha någon att tävla mot;-) Då blir det nya tuffa tag och jag har som mål att gå ner till 60 kg tills vi ska till Teneriffa i april och få en tajtare mage, snygg rumpa och förstås må bra! Om jag nu lyckas eller inte, ja den som lever få se;-) Men jag ska försöka iallafall!;-)
Kan jag, så kan du!!

12 kommentarer:

  1. Du är så himla duktig!
    Jag ska också sätta fart, efter jul och nyår, då kan vi peppa varandra!

    SvaraRadera
  2. Wow det är så galet stor skillnad!! Du har verkligen gjort ett superjobb! Mycket imponerande!!

    SvaraRadera
  3. oj vilken skillnad, duktig du är. jag väntar också på att få tillbaks träningslusten. Har nyss hängt på en rolig träningsutmaning på johanna toftbys blogg me magträning. Den kan du kolla, bra träningspepp. Väntar på din träning ska komma igång, så kul o läsa då. Tack för en kanonblogg! Med vänlig hälsning, Malin

    SvaraRadera
  4. Grymt jobbat! Du är så jäkla bra och så jäkla snygg!
    På köpet har du också fått en mycket bättre hållning.
    Jag har också börjat smyga neråt nu efter att jag har släppt viktväktarna... jag blir alldeles för fixerad när jag binder mig vid någon diet, så det blir bättre utan. Det är mycket bättre (för mig) att hitta en in- och utbalans mellan kalorierna utan pekfingrar!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är så jäkla grym vännen ! Skitbra jobbat :) kram

    SvaraRadera
  6. Heja dig fan va du e bra! Inspirerande att läsa. Jag trodde också det va kört med skinnet på magen med tanke på bristningarna. Men kroppen kan minsann! Fantastiskt. Trevlig helg på dig snygging! Kram

    SvaraRadera
  7. Grym resa Karro!!! :-)

    Men bara en fundering, efter att ha läst ditt inlägg: När är du nöjd? Jag menar inte att vara negativ nu, (sorry om jag låter så). Jag är bara nyfiken.på hur du planerar/funderar/tänker.
    Du hade 66 kg som mål och nu är du nått det har du satt 60 kg. När du når det, är du nöjd då, eller måste du ha NYA mål för att hitta motivation?

    Kram M!

    SvaraRadera
  8. Vilken skillnad!! Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Men wow! Vad snygg du är människa! Vilken resa! Bra jobbat!
    Och jag gillar din nya header :-)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Sååååå himla bra jobbat!!! Duktig du är!!!
    Helt fantastiskt!!!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  11. Du är grym en sån inspiratör!!!!!! Längtar sååååå till du kommer igång med din träning jag hoppas att jag ska lyckas komma igång då också =)
    Frida

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!