lördag 28 december 2013

Simsalabim!!!

Jag öppnade upp vårat (läs mitt badrumsskåp och lådor, dom andra stackars familjemedlemmarna har typ en(!!) sketen liten hylla i hela badrummet som dom får dela på, resten är mina;-)) sedan blundade jag och drog jag mitt trollfinger överallt och sa de magiska orden :-Simsalabim!!!
Sedan tittade jag upp och hoppades att allt skulle vara fint, städat och alla saker på rätt plats!
Men till min förfäran insåg jag att jag inte kunde trolla och blev grymt besviken när jag öppnade mina ögon och denna synen nådde mej när jag åter drog upp lådorna...
Det här med att trolla är visst inte min grej, TYVÄRR!!!
Alltså jag är nog en av de slarvigaste människorna i världen och har så in i bövelen svårt att hålla reda på tex smycken, kläder och annat krafs...
Så jag fick kavla upp mina ärmar och fick ta tag i skiten själv... Fasen att man inte kan trolla, det hade varit så himla skönt ibland, speciellt när det kommer till såna här tråksaker som att rensa...
En hel påse fylldes med skit! Seriöst, ibland börjar jag undrar i vilken grad av hamster jag är? Hur allvarligt skadad jag är av att hamstra??? Halvtomma lotionburkar, krämer som gått ut 2005, gamla mascaror och annat skit... *snark*
Jag köpte "insatser" heter det så? (Äsch skit samma, ni fattar!?;-)) På IKEA för 79 kr och 2 stycken satt som en fläskläpp i badrumslådorna, passade så in baljan bra och nu ligger alla grejer på rätt plats och nu ska det väl bli lite lättare för mej att hålla reda på all "bröte"=skit på Svenska som jag äger och har?!;-)
Känner mej så nöjd nu när alla grejer (dom flesta iallafall) ligger på rätt plats och inte ligger som en endaste stor spya som innan...
Låda nummer 2 blev väl kanske inte någon direkt föränding i... Får nog hitta på något bättre system även där, så att det blir ordning på torpet även där!
Och kolla skåpet! Mer ordning och ännu lite mer plats! Aj like! Nu kan jag köpa ännu mera parfymer som jag kan ställa in där! OBS, där var jag nog lite ironiks;-) *host*
Jag skäms nästan en liten gnutta över hur många nagellack som gömde sig i skåpet som jag liksom hade glömt bort... Jag räknade till 32 stycken och JA, förstås använder jag ju alla lacken;-) *harkel*
Fabian blev iallafall galet glad när han fick syn på att hans absoluta favorit lacka hittades, nämligen hans oranga nagelack!!;-) Japp orange är hans favoritfärg och imorgon har jag lovat att måla hans små naglar oranga med glitter på!!!;-)

4 kommentarer:

  1. Hög igenkänningsfaktor!! Jag kan ärligt talat inte förstå hur lådorna fylls upp så snabbt av sig självt! ;)

    SvaraRadera
  2. Men jiises va mycke snygga och bra produkter du har !
    Jag är nog inte så "tjejjig" på den fronten för här har C betydligt mer plats i både badrumsskåp och walk-in.closet än vad jag har... ;)
    Haha... jag har alltid sagt att det bokstavligen är att BRÄNNA pengar att köpa raketer,
    men igår fick jag visst ett infall - Och viggo blev så himla glad !!
    Titta pappa - MAMMA har köpt raketer ?! ;)

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj.... så mycket grejer!! jag inser att jag inte ens äger en concealer...(eller hur det nu stavas...) Men visst alla är vi olika! Vad gäller kläder och att hamstra och spara så har jag ett "rättesnöre" det som inte har används under två år dvs två säsonger åker ut, för att kunna ge plats till något annat. Ibland har jag och mina tjejkompisar en byta kläder kväll. Vi äter gott och sedan har alla med sig ungefär lika många plagg var, som kan tänkas byta hem. Allt ska vara rent, struket och på galgar. Sedan provar vi och hittar man något tar man med sig det hem. Det som blir över vilket ibland är nästan allt ibland inget ansvarar värdinnan för att det blir lämnat till tex. kyrkan eller annan återvinning... Funkar toppen för oss och så får vi en anledning att träffas....
    Testa själv !!
    Kram M

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev! Var glad att du har små söner än så länge, mina töser ska minsann ha precis lika mycket plats som sin mamma i badrummen... jobbigt där ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!