tisdag 31 december 2013

Bowlingturnering!

Nästan varje år i 12 års tid har vi varit samma härliga gäng som träffats på nyårsafton! Några har kommit till, några har fallit bort och mååånga kottar har kommit till världen under dessa år!;-)
Traditioner är till för att hållas;-)!
I år är vi 7 vuxna och 7 barn som kommer att fira in det nya året tillsammans!
Vi brukar alltid träffas mitt på dagen först för en liten aktivitet tillsammans. Nästan alla andra år har vi träffats i byns pulkabacke, kört snowrace, grillat och umgåtts!
Men eftersom att den Svenska vintern lyser med sin frånvaro, bestämde vi förra veckan att hyra byns bowlinghall och köra en liten turnering tillsammans! Och attans va roligt det var!
Alla var med och alla hade vi våra olika stilar;-)! Ett tag hörde jag på den andra sidan banan hur klotet bokstavligt talat slängdes iväg och jo jo minsann, Alfred han trodde visst att det var kasst med litet bowlingklot! ;-)
Jag är ju tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna och så klart tävlade jag mot alla... Det gick väl mindre bra, men några striker fick jag minsann till och jag kom inte sist iallafall! *hehe* Om jag kommer att kunna gå imorgon eller ej, ja det återstå att se. Har redan grym träningsvärk i vänster baksida lår...;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!