tisdag 7 maj 2013

Så evigt tacksam!

Efter jobbet idag fräste jag ut till mamma och hämtade upp henne! Hon skulle *host* hjälpa mej att torka fönstrena som inte blivit tvättade på sis så där ett år... Hon tvättade och tvättade och tvättade och vips hade hon gjort huset alla fönster både ute och inne helt själv! Så evigt tacksam för den hjälpen!!
Jag själv fick hela huset städat medans grabbarna grus åkte på fotbollsträning och mamma putsade fönstrena! Sedan fick alla blommor sig en dusch och krukorna blev avtvättade! Härligt, nu är det rent och fint här hemma! Undra hur länge det går innan det blir skitigt igen? Äsch skit samma, jag är glad så länge det varar!!
 Min mamma putstar alltid fönster med trasa, skrapa och trasa igen... Jag själv äger ingen skrapa, så då fick det bli hederlig fönsterputs och lika bra gick det!
Jag måste verkligen rekommendera denna fönsterpusten, ocean! Skitbra!!
Jag använder mej både av deras tvättmedel, sköljmedel, tvål, maskindisk, you name it! Vääääldigt bra produkter! Storpack och tvättar grymt bra! (Klicka på deras hemsida HÄR)
 Fy fasen va jag kände mej bortskämd när mamma torkade alla fönster och började putsa bort dammet i hyllorna! Men ack så evigt tacksam!!
Jag förstår mej verkligen INTE på dem som INTE kan ta imot hjälp? Varför ska man vara så principfast för? Jag älskar när mina nära och kära vill och orkar hjälpa oss!! Tyvärr är jag vääääldigt kass på att visa hur evigt tacksam jag är, men en dag ska jag visa det;-)
 Vädret idag har verkligen varit kanon! Det är nästan så att man får nypa sig i armen för att inte tro att detta bara är en dröm! Shortspremiär på små grabbarna, mellis ute i solen och bara chillar!!
Efter fotbollsträningen blev det pizza (sallad för mej) ute på trappan i kvällsolen! Såååå skönt! Bara äta och grisa som man vill och de såg oxå ut som små grisar efter en hel dag ute i det härliga vädret!
Känner mej en gnutta ledsen i kroppen trots allt detta... Känslig och gråtig... Tror det är PMS... Är så lycklig att jag fäller en tår bara för det och jag är evigt tacksam för att alla runt om mej är pigga och friska!!

4 kommentarer:

  1. Gud vad gullig mamma du har :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt att få hjälp! :)
    MariaHJ

    SvaraRadera
  3. Kan jag få låna din mamma ibland? ;)

    Jag har iofs en svärmor som brukar diska när hon passar Clara när jag är iväg på gymnastiken med Matilde. Ibland sopar hon rent framför dörren också.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin dag! Vädret var helt underbart, till skillnad från idag!
    Jag är nog dålig på att be om hjälp, men blir jag erbjuden så tar jag den gärna:)
    Behöver verkligen också putsa mina fönster! Hade fönsterputsare tidigare som kom var sjunde vecka, men blev missnöjd med dem, men funderar starkt på att anlita någon igen. Blir ju aldrig av att jag gör det själv och nu kan man knappt se ut!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!