torsdag 21 mars 2013

Svårt att komma till ro...

Har suttit i flera timmar med min bästa vän Hanna, druckit bubbel och pratat genom hela livet! Känns underbart att få göra det lite då och då och liksom krydda till det med lite bubbel en torsdag!
Jag har målat mina naglar röda. Jag vet att min mormor inte var så förtjust i starka färger. Hon ville helst ha svagt svagt rosa på sina naglar! Jag minns att jag ALLTID målade mina naglar när jag var hos henne! Gillade den där rosa färgen!
Imorgon ska vi ta ett sista farväl av lilla mormor.... Det känns jobbigt just nu, på någotvis så har det liksom lagt sig nu under dessa veckor sedan hon dog. Och nu ska vi liksom på "riktigt" ta farväl av henne, en sista gång...
Jag är en sån sjukt dålig planeringsmänniska och har precis stått och provat igenom hela min garderob efter vad jag ska ha på mej imorgon... Strumpbyxor trodde jag att jag hade ett gäng, men ack så fel jag hade... Får bli expre in på ICA imorgon förmiddag när vi kommer fram... Gud va jag är jobbig som inte ens kan planera sånt här, en sån här stor dag... *suck*
Nu har jag svårt att komma till ro... Kroppen skriker efter sömn, men jag kan ändå inte koppla av...
Jag borde ha duschat och fixat med allt för att de ska bli så mycket enklare imorgon bitti vid 5 när allt ska fixas, barnen ska till förskolan och vi ska sätta oss och åka minst 3,5 timmar i bilen... Men jag ids inte, jag vill bara vara och låta mina tankar fara runt i mitt huvud. OCH jag vet att allt kommer att ordna sig imorgon, med både att få iväg barnen, oss själva och med strumpbyxorna!
Natti natt alla fina!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att det blir ett vackert farväl och att du får en inre ro efteråt. Kram!

    SvaraRadera
  2. Skickar en stor varm kram till dig och dina nära.
    Hoppas att dagen går så bra som den kan. Fastän hjärtat värker av sorg så kommer du ändå att ta dig igenom dagen.

    Kram K

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fick lite sömn. Och massor av kramar inför dagen. ♥
    Kram M

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!