fredag 15 mars 2013

Hej älskade hav!

Efter jobbet åkte vi ner till vårt smultronställe, nämligen stugan!
Jag har inte varit här nere på hela vintern, så det var verkligen dax att komma ner hit och andas lite havsluft!
Älskar detta ställe, oavsett årstid!
Så fort vi parkerade bilen på gården sprang jag och barnen ner till havet och sprang omkring på stranden som små kossor som nyss blivit släppta på grönbete;-)
Barnen ville förstås bada... Ja oavsett om det var minsugrade, lite kan man väl ändå testa att bada tyckte Alfred som gick längre och längre ner med sina stövlar i vattnet...
 Kasta snäckor, känna på vattnet, lapa solstrålar och andas havsluft! Aj löööv!!
Som sagt... Man måste ju bara testa lite hur långt man kan gå innan havets vågor liksom bara springer upp på benet och vattnet smyger in i stövelskafftet... Jo han blev blöt och det lät, splash, splash och åter splash när han gick! Härligt att vi tog med så många ombyten av skor, eller inte...
Kvällsmaten intogs på Mc Donalds och nu sitter vi uppkrypna i soffan med ett gott glas vin och jag njuter för fulla muggar!!
Återigen undrar jag varför vi inte bor vid havet, det är ju såååå underbart!
Karolin + havet = SANT!

By the way... Fick visa leg på systemet idag igen! (På systemet här nere i Laholm) Jag borde nog inte ha sådan åldersanojja som jag har! *fniss*

6 kommentarer:

  1. Ja, varför bor ni inte vid havet? :)
    Är stugan för liten?

    SvaraRadera
  2. Nice, alltid kul att få visa leg! :-)
    Har ni stuga i Laholm?? Hade varit kul att ta en liten fika nån gång när ni är i krokarna, bor ju i Hbg ;-)
    Kram, kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. underbara varberg!! Som värmlänning med massa skog omkring älskar jag varberg och havet,,,, campat där i många många många år,,, underbart!! kram Mona L

    SvaraRadera
  4. Haha! Visat leg IGEN! Jag var på systemet igår men icke fick jag visa leg. Hade i och för sig fyra ungar i släptåg:)
    Trevlig helg nu snygging!

    SvaraRadera
  5. Åh vilka härliga bilder!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!