söndag 3 mars 2013

Smaken är som baken...

Kvällsmaten ikväll bestod av varma mackor! Varma mackor är banne mej gott, speciellt när man får lägga på vad man gillar själv!
Jag fnissade till lite för mej själv när jag stod och gjorde mackorna.. Jo för på mina la jag det som jag älskar mest som kombo, nämligen rödbetor, kaviar och ost... Det är sant! Jag har nog en konstig smaksensation i min mun... Min familj rynkar på sina näsor när de tittar på mina mackor och undrar om jag verkligen tycker det är gott!
Jag vet inte riktigt vart jag har fått det ifrån, men jag tror att det är så att jag ärvt min pappas konstiga kombinationer på mat... Jo han är en jäkel på att blanda ihop allt möjlig skit i sin mun. Men faktiskt detta är GOTT!;-)
Det måste dock serveras skivad tunn gurka till, annars blir det inte lika gott! Liksom de söta möter det salta och så kommer gurkan in där som en liten suprise i gommen med sin lite vattniga smak! *He*he*
Som bekant smaken är som baken. Jag gillar att blanda saker och ting, så som popcorn och choklad! Skitgott och äntligen har affärena fattat detta efter många år och har nu börjat tillverka detta! Så nu slipper jag blanda denna kombon i min mun själv. Nu är popcornen redan doppade i chokladen!;-)
Nå mina vänner, berätta för mej. Vad har ni för konstiga kombinationer för er? Något som jag absolut måste prova? Eller kommer jag att rynka på näsa åt det och säga: -Aldrig att jag stoppar den kombon i min mun?;-)
Nu ska jag krypa ner och proppa munnen full av jordnötsringar och choklad, oxå ganska så gott;-) För imorgon tror jag minsann att jag lovat mej själv att starta mitt nya liv (igen!!!) Jag tror att den STORA stygga latmasken är på väg att lämna min kropp, ÄNTLIGEN! *Skriker ett jubelskrik för mej själv!* (Men jag vet att jag inte ska ropa hej, förrens imorgon när jag är helt säker....)

7 kommentarer:

  1. Det var nog det äckligaste jag läst på länge! Hahaha!!

    En jäkligt god kombo är gott & blandat och jordnötter. Blanda i en skål och släng in en hel näve i munnen... Guff!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du vinner äckligaste kombon ;) Något väldigt gott som mamma lärt oss är havregryns mums. Släng i en go klick smör i en kastrull i med havregrynsocker och lite choklad i bitar rör ihop så att allt blir en go gegga. Höll över önskad mäng blandning över vaniljglass. MMMMUUUMMMMMSSSSSSSSSSSSS
    Kram Frida

    SvaraRadera
  3. haha hur kommer man på en sån kombo????

    jag äter en grej till frulle som många tycker är konstigt, havregrynsgröt med a-fil och lingonsylt. sjukt gott, prova!!

    SvaraRadera
  4. Min svåger äter mackor med messmör och kaviar. Kääk!

    SvaraRadera
  5. *salta jordnötter på glass
    *pasta och fiskpinnar
    och som du säger popcorn o choklad. eller choklad och salt i allmänhet!

    SvaraRadera
  6. När jag var barn så gjorde min far alltid en grop i potatismoset med sirap. Det tyckte jag var jätte gott då. Hrmm.. Tack och lov så har man växt ifrån det :) / gela. L

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!