lördag 9 mars 2013

Föräldramatch!

För några veckor sedan sa Jonas till mej att han anmält mej på föräldramatchen mot Douglas lag! Men tjena var min tanke och jag blev en gnutta skakis i benen. Har ju bara stått på ett par skrillor en gång detta året och dess för innan hade jag nog inte åkt på 12 år!
Men attan va roligt vi hade! Så många föräldrar som ställde upp och ungarna bokstavligt talat älskar verkligen att få spela mot sina föräldrar!
Lite pepptaking innan matchen, det kunde ju behövas med tanke på att jag inte hade en aning om vad de olika positionerna heter på planen... Men jag blev fick en plats. Men nu kommer jag inte ens ihåg vad det var. Men längst ner vi målet på vänser sida;-)
Många mammor deltog, vilket är extra roligt! Att vi kan visa både barnen och MÄNNEN att vi mammor är grymma! Funderar starkt på att skapa ett hockeylag med bara morsor, tänk så kul det skulle varit!
Jag är absolut INGEN isprinsessa på isen. Men det gick mycket bättre än vad jag trodde att det skulle gå! Att åka skridskor är lite som att lära sig att cykla, kan man cykla så sitter det i ryggmärgen!
Att jag sen ramlade rakt in i målet med rumpan först och att jag slog i min lilla svanskota väldigt mycket, ja det är en annan sak... Dra mej baklänges va ont det gör... Det känns som om någon har försökt stoppa in något hårt i ryggslutet och rumpan.. Men det är bara att bita ihop. Det är sviter man får ta som hockeyspelande morsa;-)
Återigen, det var sååååå kul att spela och jag hade mer än gärna spelat ännu mer om jag hade fått;-)
De sista 5 minuterna körde alla in, både barn och vuxna och det var som en endaste myrstack på planen! Gud så roligt!;-)
Min lilla hockyspelande Douglas som kämpade så bra! Försökte tackla morsan in i sargen ett par gången, men han lyckades inte... Men om ett par år så är jag nog chanslös mot dessa killar och då kommer jag förmodligen att flyga som en vante mot sargen när de kommer att tackla mej.
Nu ska jag lägga mej och försöka att tina upp min kalla kropp.. Ja för trots att jag spelade så frös jag i den där kalla ishallen... Och så ska jag tvinga min käre sambo att massera min ömma svanskota, det kan behövas det känner jag!
By the way... Ursäkta att bilderna är en gnutta "dålig" kvalite... Min käre sambo kan inte riktigt det här med att fota;-) (Och ja nu kommer jag att få äta upp det här för att jag sa att han inte kunde fota, så nu kommer han aldrig mer att ställa upp som fotograf...)

4 kommentarer:

  1. Men åh va roligt!! :)
    Stackars din svanskota dock.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. haha !! Men åh va kul :)
    Fast jag skulle förmodligen se ut som bambi på hal is om jag ens försökte...
    Det var MÅNGA år sedan jag stod på skridskor senast...!!
    Ha nu en mysig kväll och unna dig ett glas vin eller två :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du är så bäst, jag hade aldrig vågat.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du ser ut att ha en riktigt proffsig stajl, visst är det kul med föräldramatcher! Jag har spelat en hel del mammamatcher i fotbollen, men tycker att det är lite jobbigt... en del mammor vill att vi ska låta tjejerna vinna, men jag tycker inte att man låter dom vinna utan de ska förtjäna det. Inga läggmatcher, blodigt allvar ;-)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!