fredag 15 mars 2013

Ännu ett ålderstecken...

Det är inte bara gråa hårstrån på min hjässa som växer fram, inte heller alla hundratals skäggstrån på min haka som gör att åldern visar sitt hemskaste... Nu har jag fått en "rynka" mellan ögonen oxå. Precis en sån där "bekymmers rynka" som min mamma har mitt imellan ögonen... Nu vet jag i och för sig inte om denna beror på åldern eller på mina barn? Jag tror kanske att både de gråa håren och rynkan mellan ögonen beror på mina kära barn som får min berömda stubin att brinna upp minst en gång per dag... (Ignorera alla mina miljoner porrer och de hemskt buskiga ögonbrynen;-))
Apropå gammal.. Barnen låg och kollade på lilla aktuellt igår och jag lyssnade med ett öra, då plötsligt reportern (som kanske är i min ålder, eller yngre? Eller kanske till och med äldre än mej?) satt i studion och sa till sina tittare (barnen):
Förr i tiden när dina föräldrar var barn och gick i skola...
 
Ja men tack för det liksom, förr i tiden(!!) Det lät som om jag skulle kunnat varit barnens mormor/farmor eller något... Förr i tiden;-)

6 kommentarer:

  1. Jag har också en "bekymmersrynka" just där. Jag skyller på min kära storasyster som körde in en häftapparat där när vi var små och efterlämnade ett fint litet ärr... Problemet är att det där ärret syns så mycket tydligare ju äldre jag blir. ;-)

    Äsch, det tar jag. Bara jag har fler skrattrynkor än bekymmersrynkor så är jag nöjd. ;-)

    Ålder är ju ändå bara en siffra, eller hur. ;-)

    Ha en härlig dag, och helg!
    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  2. Då vet du vad det beror på att min bekymmersrynka är djup;-)))
    Puss/mamsen

    SvaraRadera
  3. Inget fel på porer inte, men var du min Fru så hade jag ryckt bort det lite längre ögonbrynshårstrået i ditt vänsta ögonbryns början vid näsroten!
    Ha en fin helg!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  4. Du,
    vet inte om du läser "Monas Universum"-bloggen, men det här kanske kan få din bekymmersrynka att minska...
    http://monasuniversum.se/2013/03/fraga/
    *kram*

    SvaraRadera
  5. Kikar in och önskar dig en fantastisk fredag.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Äsch, så där ser vi ut allihop!
    Kram sötnos!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!