måndag 18 mars 2013

Nittontusen niohundra nitiotre....

Det sägs att vardagsmotionen är en ganska så viktig del av dagens träning! Och jag går, hoppar upp och ner, klättrar och springer på mitt jobb! Så därför fick jag för mej för skoj skull att kolla på ett ungefär hur många steg jag egentligen går på en dag! När jag gick från jobbet vid 16 tiden så stod stegräknaren på 10 583 steg! Ganska så bra måste jag säga!;-) Som sagt, jag springer en del på mitt jobb!!
Den fick sedan sitta kvar tills nu, efter en barngympa, ett step pass och så lite spring upp och ner för trappan för att torka massa ungars rumpor som bajsat på alla husens toaletter!
Stegräknaren stannade på 19 993 steg! Inte alls illa pinkat på en dag (om man får skryta lite;-))
Alltså att jag inte alls tränar så mycket numera, behöver jag ju egentligen inte ha sådan ångest för som jag kanske har...
Jag har tappat lite till i vikt oxå och jag är sååååå happy! Jag äter som vanligt, men som sagt, vardagsmotionen is da shit för mej! De där goda portionerna som jag äter med mat. De hinner liksom inte fastna på mej som jag springer runt!;-)
I fredags när jag hoppade upp på vågen så blev jag helt till mej! ÄNTLIGEN har jag hamnat under 70 strecket igen och nu jäklar är jag på G igen!
Dagens pass med bästa Bea som instruktör fick mina lyckoendofiner att hoppa i kroppen av lycka!
Måtte denna jäkla vinter snart försvinna, för gör den det så ska jag ta mina löpardojjor och ge mej ut i spåret och bara spriiinga!
Japp nu jäklar är jag på G igen och den där latmasken har jag numera sprarkat ut i den smällkalla stormiga vintern! Fan va gött de känns!
Nu ska jag snart hoppa ner i bingen och försöka sova! Ja det kan jag verkligen behöva efter denna skitnatten... Mr JB vägrade komma till mej inatt. Han missade mej totalt och kom inte förrens runt 2 tiden inatt. Och efter si så där 3½ timmes sömn så lovar jag er att jag inte är så kaxig...
Måtte han komma ikväll, annars ska han få massa stryk av mej, gubbstrutt...

3 kommentarer:

  1. Du, det var INTE DÅLIGT!!! Massor av steg, helt galet!
    Och duktig du är med vikten. Se, du behöver inte misströsta - du KAN ju, och du får det att funka på ditt sätt.
    Kram bästa du!
    <3

    SvaraRadera
  2. Du är riktigt duktig! Bra kämpat! kram Mona L
    (ps mina ben blev trötta när jag läste hur många steg du gått;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!