tisdag 12 mars 2013

Dagen spya går till...

Kronfågels kycklinglårfilé...
Hungriga som små vargar kom vi hem strax efter klockan 18 efter gympa, jobb, skola och förskolan. Jag letade upp dagens middagsrecept i skåpet. Idag skulle kycklingwok serveras! Ja de hette något finare, men jag kommer inte ihåg det;-)
När jag till min förfäran öppnar förpackningen med kyckling och tror att jag fått slaktresterna från en annan kyckling. Jo för det var precis det de var. Slamsor, senor och små bitar av ben... Seriöst, får man sälja sån här skit? Det var INTE ätbart och jag skiter i om det blir saftigare av att själva fettet är kvar... Inte ska det väl vara små benbitar kvar som barnen lätt kan få i halsen??
Jag har aldrig köpt detta innan och jag lovar er att jag aldrig i hela mitt liv kommer att göra det igen... (Nu kom det ju med i veckans matkasse så jag hade ju inte några val...)
Av nästan 500 gram kyckling som denna förpackningen innehöll. Så kanske jag kunde använda mej av max 200 gram kött... KATASTROF och därför tilldelas dagens spya till just Kronfågelns kycklinglårfilé....
Nu blev maten ändå supergod, trots att det fattades nära på 300 gram kyckling...  MYCKET mat och god smak! Jag älskar fortfarande ICAs matkasse och vi har nu kört den sedan i julas och det passar oss superbra eftersom att vi liksom inte hinner med den biten med handling och planering just nu... *hej kaos liv*

8 kommentarer:

  1. Nämen Gud så äckligt! Ser ju groteskt ut

    SvaraRadera
  2. Vidrigt!
    Skriv till dem och klaga!

    SvaraRadera
  3. Fy fan så äckligt!! Har köpt sån en gång, vidrigt!! Det är just kycklinglårfile som är sån, går inte att ära. :/

    SvaraRadera
  4. Ja, som Ting skriver: Jag hoppas verkligen du skriver till dem och storklagar!

    Tack för varningen i alla fall! Kommer jag ALDRIG att köpa!

    SvaraRadera
  5. Blääää, den ska inte jag köpa....

    SvaraRadera
  6. Fy så äckligt skulle aldrig äta det. Du skulle lämnat tillbaka varan till butiken.

    SvaraRadera
  7. Ring/mejla matkassen så får de se över produkten samt kompensera er!! Ser uberäckligt ut.

    SvaraRadera
  8. Hej Äppelblomman!
    Vi beklagar att du fått med kycklinglårfilé i Icas matkasse som, också enligt oss på Kronfågel, inte var okej.

    Kycklinglårfilé är en produkt som vi tar fram genom att bena ur och ta bort skinnet på kycklinglåret. Lårfilén skiljer sig en hel del från kycklingbröstfilén då det är en klart fetare del.

    Precis som på en fläskfilé kan man få putsa lårfiléerna en del. Man lämnar medvetet lite av fettet för att detta smälter vid tillagningen och ger en saftigare och mer smakrik köttbit vid tillagningen. De ska dock vara styckade på ett sådant sätt att det inte ska finnas senor eller dylikt kvar. Givetvis ska lårfiléerna också vara helt benfria.

    Vi uppskattar att du tog en bild på förpackningen. Det hjälper vår kvalitetsavdelning att spåra tillverkningstillfället och se över hur detta innehåll sluppit igenom våra kvalitetskontroller.

    Om du skickar ditt namn och din adress till konsumentkontakt@kronfagel.se så skickar vi dig två varucheckar som kompensation.

    Skönt att höra att middagen blev bra till slut. Vi hoppas att du har ett fortsatt förtroende för våra produkter trots denna felaktiga produkt.

    Mvh
    Jenny på Lantmännen Kronfågel
    www.kronfagel.se

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!