söndag 24 mars 2013

Ärtigt grönt!

På förmiddagen åkte jag och svärmor in på Ikea på en liten tripp! Lite grejer som hon skulle införskaffa och naturligtvis slank det även ner lite grejer i min vagnen!
Men jag stoppade mej lite faktiskt, japp under kan faktiskt ske;-) Jag kände att jag egentligen kunde ha gott bananas på allt därinne. Ja för så mycket fint det fanns. Hade mer än gärna bytt ut halva vårt bohag till allt det fina som fanns där;-)
Det enda som jag egentligen skulle ha var en ram. Men jag hittade även dessa ärtiga gröna snygga boxarna till Fabians hylla. Innan hade han bara svarta boxar, men tyckte att dessa gröna var så mycket snyggare!
Försöker få lite ordning och reda på kidsens rum. Men jag lovar att det är lättare sagt än gjort... Det är roligt med våra barn. De har 3 välfyllda fina rum med leksaker och prylar upp till taket. Men ändå är dom aldrig där... Nej dom hänger mest på oss. Men när dom väl är där inne så river dom mest bara ut allt och sen bryr dom sig inte ens att leka med allt... *suuuck hur många gånger som helst*
Fabians rum går i svart, grönt och vitt! Och just denna sköna gröna färg älskar jag och Ikea hade fått in massor av roliga detaljer i denna gröna färg. Så ordning och reda ska jag få den dagen jag orkar organisera i kaoset...
Nu är det uppstädat och jag har gömt massor av leksaker under hans säng...
Jo och vet ni vad? När jag höll på att sortera och fixa och greja som mest, ja då minsann var ALLA leksaker vääääldigt roliga att leka med...
Tror jag ska införa en ny regel här hemma... Allt som inte plockas ihop åker ut i en svart sopsäck och sen skänkes bort! Tror ni att jag kommer att få fart på barnen att de städar iordning då? Det tror jag;-)
En ram införskaffades till denna ljuvliga tavla som kommer från Fru N och nu hänger den än så länge i vår hall/kök. Men när jag får lite mer uppstyrt här hemma så kommer jag att hitta en mycket bättre plats till den!
Ser ni vart hjärtarna är? Ja Skillingaryd och Mellbystrand!;-)

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag älskar grönt :-)
    Här köptes ny säng idag till minsta tjejen. Imorgon inleds projekt målning på två av barnens rum.... Cirkus haha :-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. haha, jag gjorde en helt annan variant av den tavlan under helgen :P

    SvaraRadera
  3. Snyggt!! Här går det ena barnrummet också i grönt. (Och har de gröna IKEA-lådorna. Verkligen en härlig färg. Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!