söndag 24 mars 2013

-Mamma, det här måste vi göra oftare!

Igår släktes huset ner till bäcksvart och det enda som brann var levande ljus!
Så klart att vi gör en insats för earth hour och vi missade tiden lite och släkte ner redan vid 19:30 var bara mysigt!
Spel, godis och glada minen plockades fram och så hade vi en riktig familjekväll!
Vi är skitkassa på att spela spel med våra barn. Allt som oftast står TVn på och vi samlas oftast där istället för att umgås... Trist egentligen att TVn ska ta så mycket tid...
Vi bestämde oss för att införa detta lite oftare här hemma och skakade hand på att spela spel lite oftare!
De sista Douglas sa innan han somnade var: -Mamma, det här måste vi göra om lite oftare, det var ju supermysigt!
Att sedan småbröderna i familjen ballade ur totalt och gick amok på spelregler och fuskande, ja det är ju en annan story....
Kan bara konstatera att Fabian är världens största förlorare... Jag trodde faktiskt inte att någon kunde bli sämre förlorare än vad jag själv är, men tänk så fel jag hade;-)
Släkte ni ljuset? Eller tycker ni att det här med earth hour är helt fel, att vi kanske borde tänka på miljön oftare och kanske inte bara en gång per år??

3 kommentarer:

  1. Jodå, nog släckte vi ner. Vi låg i sängen och pratade, vi tre äldsta,
    och den minsta, hon sov i hårdliften bredvid sängen. :)

    SvaraRadera
  2. 4 2011 he vaulted past Britney Spears in the Most Twitter Followers category.

    In fact, real Twitter followers help you achieve your business goal in no time without making a hole in your
    pocket. Ask your friends and followers to digg, retweet a
    post for you because that will feature you on the Digg homepage and you will surely have increased number of followers on twitter.


    Also visit my web blog: Buy Twitter followers uk

    SvaraRadera
  3. Vi släckte ner! Satt och myste, pratade och drack rödvin. Största pojken sov hos kompis och vår minste myste med oss. Jag försöker tänka på miljön så ofta jag kan, även om jag är en latmask och tar bilen till jobbet när jag skulle kunna cykla:)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!