torsdag 7 mars 2013

Och här kommer alla känslorna på en och samma gång...

Den här veckan har både gott i glädjen och sorgens tecken... Inuti mej är känslorna blandade... Jag lever på ett rus av lycka, samtidigt som jag är ledsen för mormors skull...
Det händer saker i mitt liv det är något som är helt säkert och jag vet inte hur jag ska kunna styra mina känslor...
Jo det vet jag förresten. Jag gör det genom att gråta, skrika, skratta hysteriskt och låta ännu mer tårar rinna ner för mina kinder!
I min mage lever tusentals fjärilar av både glädje och sorg.
Det händer saker i mitt liv, det är en sak som är klar!!! (Lovar att berätta mer om detta om några veckor;-))
När mina känslor är så där, blir det som en slags kollektion inuti min kropp och jag blir till en städgalen tant som svär, surar och är arg.. Jag blir till ett åskmoln. Vilket jag blev ikväll, när mattorna slets ut på balkongen, moppen gnuggades hårt mot golvet och tvätten tvättades febrilt... Många fula grodor hoppade ur min mun...
Mitt i detta är jag så otroligt glad och tacksam för att jag har den tolerantaste sambon i världen (som så klart har mej som den bästa sambon i världen som gör allt detta hemma) Han kan ta mitt humör, svälja det och ge mej en varm kram!
Och här kommer alla känslorna på en och samma gång....
Imorgon är det fredag, ja ifall att ni hade glömt bort det!;-) Precis vad jag behöver just nu!;-)

3 kommentarer:

  1. Stor Kram!!! <3
    Frida

    SvaraRadera
  2. Skickar en kram till dig. Det var nyss ett halv år sen min farmor gick bort, men jag har inte riktigt fattat att hon är borta för alltid.
    Känns konstigt fortfarande, även om hon var gammal.
    Storstädade hemmet idag & tvättade med idag. Lika bra för sen är det (jobb)helg igen! =)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!