söndag 31 mars 2013

♥Havet♥

Havet har en alldeles speciell och stor plats i mitt hjärta! Så mäktigt, så vackert och så underbart!
Vi gick ner till stranden och havet i förmiddags och njöt i massor. Fikade, låg på en filt och hoppade från sanddynorna!
Jag låg där och hörde vågornas kluckande mot den vackra sanden och det var ett sånt där tillfälle då jag bara ville frysa tiden en stund. Jag sög in det i hjärtat så långt jag kunde och detta fina väder och vågornas brus kommer jag nu kunna stå mej på i några veckor och härda ut tills vi kommer ner hit senare i vår!
Det var nästintill vindstilla nere på stranden och klarblå himmel! Återigen frågar man ju sig själv varför vi bor så långt in i djupaste skogarna av småland istället för vid kusten?;-)
Den dagen jag inte kommer att finnas mer i livet så vill jag att min aska ska spridas i vinden och ut i havet! Jag vet att det är en väldigt svår och stor process (och kanske till och med omöjlig att driva igenom?) Men det är iallafall min önskan! Då kan jag vara med alla vart i världen alla mina nära och kära befinner sig!♥
Vi njöt av vågornas brus och vindens sus och Fabians lilla trotsiga höga stämma... Jösses säger jag bara vilket 3-års trots han har... *sliter mej i håret och undrar när detta ska gå över?* Han låg nog minst 5 gånger i sanden och krälade runt och skrek värre än en stor mås för att han inte fick som han ville... *suuuuck och trippelsuck*
Jag tror jag ska försöka gå ner dit en sväng till nu, bara jag själv! Sitta där lite och bara filura och hitta inspiration till bröllopet!;-)

4 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Så fel det ser ut med overaller när himlen och sanden ser härligt somriga ut. :)

    SvaraRadera
  2. Underbara havsbilder, jag älskar oxå havet.

    SvaraRadera
  3. Vad vackert jag flyttade ner till Skåne från Stockholm just bara för att jag älskar havet och de öppna landskapen'
    Vart är det här någonstans? Kram V

    SvaraRadera
  4. Det ser ju helt underbart ut även om det ser lite galet ut med hav, strand och overaller! Jag älskar också hav, sjöar och vattendrag över lag. Det ger ro!

    Åh så läser jag att du ska bli fru! Grattis!! Åh så roligt!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!