lördag 9 mars 2013

Så där perfekt!

Den här lördagen har bjudit på en sån där perfekt lördag! En sån där härlig dag som man behöver ibland, bara landat, laddat batterierna och bara har varit! Inget planerat och inget inbokat! Det är oxå härligt ibland!
Lite spontanfika med underbara vänner, mycket lek för barnen med kompisar och filmtittning för mej och Jonas på eftermiddagen!
Ikväll lagade vi underbart god mat! Snabbt, smidigt och myyyycket gott! Köpte naturkött (som de så fint hette) av rosbiff, stekte det i några minuter på full värme med salt och peppar och lät det sedan bli klart i folie i några minuter! Till det blev det kall pepparsås och mandelpotatispuré som gratinerades med västenbottenost!
Nu ligger vi i sängen (alla utom Fabian som redan somnat) och har matkoma med ett glas vin på sängbordet och med en god rad av marabous saltlakrits/choklad!!
Vi ligger här och tittar på melodifestivalen... Ja alla kollar utom jag som dissar skiten. Blev så jäkla arg när de där slemmiga gubbarna "en riktig jävla slager" gick vidare, så jag lovade ju att inte se på skiten mer...
Seriöst, är det så att svenskarna inte vill ha mellot mer? Inte vill vinna mer? Ja man kan ju undra med tanke på dessa bidrag...
Om så där 30 minuter kan jag nog lova er att familjen trött somnat in och sover skönt! Härligt att låta sig själv sova ut på helgerna, ja eftersom att jag inte gör det på veckorna..
Sov sött, det ska jag göra! Jag lovar!!;-) *blöta slängpussar till er* Fångar ni upp dom?;-)
Upps... Innan jag hann skriva klart detta inlägg och vände min blick lite till höger... Så ser jag nu att jag är vaken helt själv... Jo då men klockan är ju trots allt snart 21:30 en lördag kväll och här sitter jag helt själv;-)

3 kommentarer:

  1. Gott med lugna helger!

    Natti till tant, då ;)

    Kramen!
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Här är vi vakna men sambon sitter med hörselkåpor över hörlurarna till datorn och kollar fiskefilm. Vet inte vilket som är bäst/värst.

    Ha ha. Hoppas du har en fin kväll ändå! Vem ska vinna tycker du?

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Gött att det finns fler som inte sett mellot...! När jag kolla fb så kändes det nästan som om jag var den enda som inte sett den...:-)
    Mysig dag ni haft, skönt att ladda med sömn också!! Kram kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!