tisdag 26 mars 2013

Jag ska bli fru Grunditz!!!

Det har varit mycket tisslande och tasslande från min sida den senaste tiden, skrivit lite kryptiskt och lagt in lite konstiga grejer. Allt för att ni skulle bli grön av nyfikenhet;-) Och jag har fått bita mej hårt i tungan för att inte försäga mej till er och hela världen...
Jag ska bli fru GRUNDITZ!!!
Jag har egentligen velat SKRIKA ut det direkt vi bestämde oss. Men så klart väntade jag tills alla våra älskade gäster hade fått sina inbjudningar!
Jag har redan blivit en bridezilla  och jag har ett underbart pirrar i hela kroppen! Jag får ofta nypa mej själv i armen,för jag tror knappt att detta är sant!
Jag ska bli FRU GRUNDITZ!!!
Den 31 augusti kommer vårt bröllop att äga rum nere vid vårt smultronställe, Mellbystrand!
Och nej det var inte jag som tjatade hål i Jonas huvud om att vi skulle gifta oss. Nej det var faktiskt han som sa att han tyckte vi skulle bestämma oss;-) Jag lovar att den storyn kommer en annan dag... Ja för jag lovar er att ni kommer bli skit trötta på mej och alla mina bröllopsinlägg;-)
Men så klart så kommer jag att dela med mej av MYCKET, alla förberedelser, alla tankar och ja allt som kan hända kring vägen till ett bröllop... Jo för jag har verkligen märkt att det är MYCKET att fixa och greja med redan nu! ;-)
*hjärtat rusar* Om knappa 5 månader ska jag stå som brud och få min älskade Jonas till min ÄKTA MAKE i nöd och lust!
JAG SKA BLI FRU GRUNDITZ!!!!!! *wiiiihhhoooo*

37 kommentarer:

  1. Grattis fina, fina du!!!
    Gläder mig att följa dig på vägen.
    <3
    Madde

    SvaraRadera
  2. GRATTIS GRATTIS GRATTIS. Vad kul =) Ska bli kul att följa detta över bloggen =) Grattis.
    Kram Frida

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Vad roligt!
    Du kommer vara den vackraste bruden ever!

    SvaraRadera
  4. HURRA !! Ett jätte grattis till er båda :)
    Att gifta sig är magiskt och möhippan... den är ett kapittel för sig ( Sååå jäkla kul förståss !! )
    Jag ser fram emot att läsa om allt bröllopsplanerande !!
    KRAM från Fru Ambjörnsson ;)

    SvaraRadera
  5. GRATTIS

    kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Grattis! <3
    Det finns inget roligare än att planera för sitt eget bröllop. Lycka till med planeringen!

    SvaraRadera
  7. Enormt stort grattis!
    KRAMEN

    SvaraRadera
  8. Grattis, det är roligt att planera bröllop, och alla dessa bröllopstidningar som finns, tror jag köpte nästan varje lösnummer av de svenska tidningarna som kom ut. Bröllopsmässorna är också trevliga att gå på, kanske det finns någon i Småland.

    SvaraRadera
  9. Grattis!
    Ska bli kul att följa dig på vägen till fru!
    ...och annars med :)

    SvaraRadera
  10. Ååå grattis ! Tips mottages gärna hur man ska få mannen att gå uppför altargången!
    Grattis igen ska bli spännande att följa dig till den stora dagen <3
    / elin västkusten

    SvaraRadera
  11. Stort grattis!!!!!! Ska bli ett sant nöje att följa alla planer och fixandes på bloggen!! Såååå kul!!!
    Massa kramar

    SvaraRadera
  12. Så himla roligt :) Grattis! Du har ju längtat ett tag om man säger så ;) Kramar fina du

    SvaraRadera
  13. Åh så underbart!! Grattis!!

    SvaraRadera
  14. Gud vad roligt och GUD vad jag är avis!!! Men det ska bli så kul att följa er och jag önskat många bröllopsinlägg! Grattis!!!

    SvaraRadera
  15. Vad härligt! Grattis! / maria ekdahl

    SvaraRadera
  16. Så roligt ! Stort grattis till er ! Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Grattis till er!! :) vad roligt! =)
    Kram

    SvaraRadera
  18. Yeeey! Äntligen. Jo för nyfiken har man varit och misstankarna har seglat åt det hållet. STORT grattis till er och lycka till med förberedelserna. Kram!

    SvaraRadera
  19. Vad kul med bröllop! Grattis! Ska bli kul att följa dig under din planering samt att se dig förvandlas till en bridezilla :) Själv pikar jag titt som tätt min man att min förlovningsring saknar en kompis :)

    Tips på bröllopsfotograf om du vill ha, Fototgraf Johanna Majkvist, superduktig :)

    SvaraRadera
  20. Åhhh va mysigt Å grattis i massor.....nu har du massor av kul planering framför dej..

    SvaraRadera
  21. Stort grattis!

    Ja, den som väntar på något gott väntar ALDRIG för länge :)
    Väntat, ja det har du gjort - länge!!!
    Jag skriver som de här ovan...D
    Det ska verkligen bli härligt att få följa dig på bloggen.

    SvaraRadera
  22. Stort grattis , klart man blev lite förvnad men inte helt överraskad utav detta beslutet eller sk avslöjandet
    Kram

    SvaraRadera
  23. Grattis! Säger som många andra, de ska bli roligt att följa dig i dina bröllopsbestyr :)

    SvaraRadera
  24. Å va roligt! Grattis! /Caroline

    SvaraRadera
  25. Åh vad kul! Vet hur du har längtat! Stort grattis och en cyberbamsekram från mig!

    SvaraRadera
  26. Stoooort Grattis från oss!!!! Kanske ses vi när vi är nere i sommar <3 Kraamis

    SvaraRadera
  27. Så underbart roligt! Grattis så här till beslutet, förberedelserna och spänningen - sen kommer det riktigt stora Grattis längre fram!
    Bara ha i åtanke - håll er till det som är viktigast för just er! Ni varken hinner eller orkar göra saker & detaljer som andra/ "vänner" säger att man bara SKA... Första 7: om ni är nöjda så är oftast alla gäster det också. Och ni gifter er ju egentligen för Er skull!!!
    Ser fram emot dina kommande inlägg ;-)

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. *För om ni är nöjda...osv - så ska det stå förstås!

      Radera
  28. Så underbart roligt! Grattis så här till beslutet, förberedelserna och spänningen - sen kommer det riktigt stora Grattis längre fram!
    Bara ha i åtanke - håll er till det som är viktigast för just er! Ni varken hinner eller orkar göra saker & detaljer som andra/ "vänner" säger att man bara SKA... Första 7: om ni är nöjda så är oftast alla gäster det också. Och ni gifter er ju egentligen för Er skull!!!
    Ser fram emot dina kommande inlägg ;-)

    Kram Ulrika

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!