tisdag 12 mars 2013

En salig blandning...

I lördags drog jag runt här hemma som en osalig ande.. Jag kände för att göra om någonstans.
Våren (trots att det kanske inte är så jätte vårligt ute) får mej att vilja göra om och fixa och greja hemma!
Det blev en tur ner till byns Önska och jag gick och drog där med ett presentkort hårt brännande i min ficka!
Jag hade bestämt mej för att köpa upp det på uppläggnings fat. Men istället kom jag hem med 2 nya lampor! Japp så kan det gå ibland;-)
Så här såg det ut innan i vår del av kök med "bara" en lampa...
Ja ja jag vet att jag inte är någon mästerfotograf... Och dessa telefonbilder blir ju inte alls så snygga och bra som en "vanlig" kamera... Min älskade systemkamera ligger i garderoben och mår si så där... Den måste fixas lite, sen så kanske jag kan börja fota med den igen...
 Enkla, stilrena och så klart svarta till priset 299 kr stycke!
Så där ja, nu blev det mycket ljusare, mysigare och finare! Och ja jag vet att blommorna är förfärligt fula och borde bytas ut... Dock hade blomsteraffären redan stängt när jag kom på att jag skulle byta dem, så det få bli en annan dag när jag har tid för ett besök där! Dock älskar jag orkidéer när dom blommar. Enklare blomma finns ju inte!
Jag har nu köpt 4 lampor inom en vecka och jag är lika nöjd med alla 4! Jag börjar bli grymt nöjd med hela vår köksdel! Lite nytt, lite begagnat, lite ärvt och lite gammalt! En salig blandning kort och kort!;-)
Det stannade dock vid att köpa nya lampor... Inspirationen försvann där för ett tag... Men jag känner att jag vill fortsätta piffa, fixa och greja här hemma! Dock uppskattar inte plånboken det just nu. För jag vill renovera hela övervåningen och även sovrummet och det kostar visst några kronor säger min förståndige käre sambo;-)
Kanske borde vi söka in till bygglov?! Tror att dom skulle kunna göra om vår övervåning till ett perfekt tv rum, samtidigt som alla 3 grabbarna skulle få ett varsitt rum där... Drömma bör man...

4 kommentarer:

  1. Ni har det jättefint!! Och jag älskar också lampor! En perfekt detalj som dessutom sprider ljus, vad är bättre än det ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin lampa! Fanns den i fler färger?
    / Jennie

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja den fanns även i grönt och blått och så fanns det tydligen i vitt oxå, men dock inte i vår önskabutik här i byn!
    Kram K

    SvaraRadera
  4. Jätte fina lampor! Jag är ute efter nåt liknande :) Vart köpte du dina? Med vänlig hälsning, Anna

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!