torsdag 14 mars 2013

Hur får alla ihop det??

Först av allt så vill jag bara tack sååå hjärtligt för all respons jag fick när jag var med i tidningen igår! UNDERBART och ni är ju BÄST! Tack från djupet av mitt hjärta för alla era underbara kommentarer! Utan er läsare hade jag inte varit något!
Sen så kastar jag mej rakt in i något annat!
Hur får alla småbarns familjer ihop det med allt? Som tex träning? Sex? Vara den där perfekta sambon? Vara snygg?
Jag går upp klockan 5, landar på jobbet innan klockan 6 och är inte hemma förrens efter klockan 16:30. Då ska barnens på deras aktiviteter, läxor ska fixas, maten lagas, städa (hur nu i hela världen det hinner bli så in i bänken skitigt och rörigt trots att vi knappt är hemma??), handla och ja allt de där som hör en småbarns familj till...
När jag sen slänger ner rumpan framåt 20 tiden så har jag inte den minsta motivation och ork att springa iväg och träna, inte ett dugg...
Det jag inte förstår är hur alla människor får ihop sin tid och sitt liv, har snygga hem, snygga kroppar, perfekt väluppfostrade kids, snygga och kan träna flera timmar per dag?
På frågan varför jag väljer att jobba så mycket så svarar jag för att jag vill! Det är såååå roligt och jag älskar att jobba! (Ja bäst att skriva det, så att inte de sitter någon moralkärring där bakom skärmen och tycker att jag nog borde gå ner i tid istället för att sitta här och "klaga")
Fast jag klagar ju inte, nej jag bara undrar...
Kanske blir det bättre när barnen är större? Kanske får jag då mer tid till de där som får min kropp att bli snygg? Kanske får jag och min käre sambo lite tid att träffas? Ja för just nu gör vi det inte... Vi går om vartannat...
Ja vad vet jag? Jag bara undrar en massa och svamlar en herrens massa skit...
Prioritera finns det ett ord som heter och att planera! Men jag lovar, det är det är fullt ös inuti min hjärna för att få ihop allt....
Imorgon är det fredag! Vart tog den här veckan vägen? Imorgon ska vi åka bort en sväng, vi ska ut på något spännande!;-)

7 kommentarer:

  1. Sug åt dig, du är grym!
    Och du, jag och min man har inte heller haft/tagit oss tid för egna aktiviteter. Våra barn fyller 8 och 12 i år, och ju äldre de blir ju mer tid får vi att träna eller vad det nu är.
    Allt har sin tid.

    SvaraRadera
  2. Till och från skriver du att du vill ha fler kommentarer på dina inlägg men ibland känns det som om du bara vill ha positiva kommentarer om allt bra du skriver(för det gör du)och aldrig någon som ifrågasätter eller ger konstruktiv kritik?Är man då en moralkärring - för att man inte håller med om allt du skriver?

    SvaraRadera
  3. Kanske är det så att dessa "perfekta" familjer inte är så perfekta egentligen? Det är lätt att sätta upp en fasad utåt, men ingen vet egentligen vad som pågår när dörrarna stängs! Den som strävar efter perfektionism med småbarn, hus, jobb och aktiviteter, kommer nog tyvärr bli väldigt besviken och utbränd! Alla gör nog sitt bästa! Men jag vet ingen som har det perfekta livet. Huvudsaken är att det liv du lever passar dig här och nu. Allt kommer i sinom tid. Det man får avstå under småbarnstiden, kan man njuta av senare, då man säkert ändå saknar tiden då barnen var små ;)
    kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Absolut inte ANONYM... Bara skriv de du vill, men snälla skriv iallafall va du heter...
    Trevlig helg!
    Kram K

    SvaraRadera
  5. Skaffa RUT, har i alla fall hjälpt mig! Som också jobbar 100%(och massor mer där till...!)
    Nä, annars är det ju så att inte jag heller får ihop det alltid...
    Jag prioriterar barnen. Är det grejer över allt här hemma så får det vara det. Strunt samma bara alla mår bra! ♥
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Det är ju så att man bara har ett visst antal timmar per dygn och vill du jobba mycket så är det klart att du inte hinner/orkar med träningen. :) Herrejösses, det hade inte jag heller orkat om jag jobbat tio timmar om dagen. :) Man får göra sina val helt enkelt. Själv vill jag inte jobba heltid och kommer inte göra det heller eftersom jag inte behöver. Skulle jag vara tvungen att jobba heltid till hösten när Aston börjar dagis så hade jag fått lägga ner handbollen, så enkelt är det. Det finns nog ingen som hinner med allt. :)

    SvaraRadera
  7. Kan bara instämma i vad flera redan skrivit. Man kan inte hinna allt. Jag tror det viktigaste man kan göra när man känner att det rusar på för fort är att sätta sig ner - tillsammans i familjen - och fundera över vad är viktigt för oss? : egentid? pysseltid? karriär? pengar? hembakade bullar? semestrar? softa i soffan?... ja det finna ju massa olika man kan lägga sin tid på:) Sen när man vet vad som är viktigt är det "bara" börja jobba efter det. En del insikter kan va rätt smärtsamma, men jag tror att gör man detta försvinner oxå det mesta av det dåliga samvetet. Är det mkt man vill göra skulle jag göra upp halvårsplaner. och fokusera på olika saker i halvårsvis. Själv kan jag då & då bli stressad över att vi inte har så mycket pengar att handla för. När jag vill köpa nåt och inte har råd. Men då påminner jag mig om varför det ser ut så (aktivt val) och vad vi har istället. Och då känns det betydligt lättare igen:)

    Och egentligen tror jag inte det blir lättare med tiden. Tyvärr - jag tror man måste ta tag i sin tid själv. / Maria

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!