lördag 16 mars 2013

Dom kommer bli min död...

Mina kids, mina kära älskade underbar hemska kids... Dom kommer bli min död en vacker dag... Nej alltså så hemskt kanske det inte är som det låter...
Men man tänker att helgerna ska vara så mysiga och härliga och så blir det bara ett krig med 3 små ungtuppar med testeronet som vandrar utanför deras små kroppar...
Dom får mej att slita mitt hår och de där berömda tålamodet kan vi bara fetglömma... Trodde att det skulle bli en gnutta bättre nu när jag börjat jobba, men nej inte då...
Dessa små liv som jag älskar över allt annat på denna runda jord, vet precis på vilken öm tå de ska hoppa allt de kan för att få mej sur, tvär och arg...
Idag i mataffären var det en ren katastrof (IGEN!!) och Alfred och Fabian var mer vilda än tama trots att jag hotade, var arg, var snäll, var glad och mutade... (Ja ja jag vet att man säkert inte ska göra alla dom där sakerna på en och samma gång, utan vara mer konkret och bestämma sig för att bara var och göra en sak.. Men jag är ju inte heller som alla andra och alla känslorna sprutar ut mej på en och samma gång... *djup suck*)
Jonas åkte direkt iväg med tåget så fort vi landade hemma i Skillingaryd i eftermiddags och är borta hela kvällen/natten.... Så jag får liksom smaka på deras humör extra mycket idag, helt själv... Lööövlie, eller kanske inte..
Det här med att vara 3 år hade jag ju helt förträngt glömt bort att är en väääääldigt jobbig ålder...  Rent av skitjobbig med trots, kan själv och en herrans massa andra grejer...
Det är lilla Fabian som får alla att bli helt galna i hela familjen och han styr banne mej oss alla andra 4 med sina små lillfingrar.. (Och jaaaa IGEN. Jag vet så KLART att man absolut inte ska låta sin 3 åring få styra hela familjen, jag vet... Men ibland blir det visst så...)
Ikväll har han tryckt i sig godis, så låter det "BOM" från hans rum, så är det hans lilla mage som kommer att sprängas;-)
Och ja jag vet att jag absolut inte borde klaga utan att jag borde njuta mer av allt och alla, bla bla bla... Jag VET... Men ibland är det banne mej ingen dans på små skära rosor att vara 3 barns mamma, jag lovar...
Och JA han har choklad runt munnen och JA han har gjort sin egen frilla med spray och borste och missade visst hela håret och la det mesta i pannan;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!