lördag 10 september 2011

Yeeeeees!!!

Nu tror jag kroppen börjar hajja det här som min hjärna vill;-) Ytterligare 2 kilo har försvunnit från min kropp, så nu är det -4 kilo på vågen!! Guuud va härligt det känns och för vaje kilo som försvinner från kroppen ju mer peppad blir jag!!
Jag har fått frågan från många vilken metod jag tar hjälp av? METOD??? Jo jag kör metoden synt förnuft och det passar mej perfekt! Jag tar lagoma portioner och håller mej till tallriksmodellen. Istället för att äta tex 3-4 potatisar så tar jag bara en och resten sallad. Jag tar inte den där extra portionen som jag gjorde innan.... Jag är lite kritisk till tex lchf... Kanon att det funkar för er andra. Men för mej skulle det inte alls funka. Jag skulle inte kunna leva på fett resten av mitt liv som jag ända kan göra med just det sunda förnuftet och tallriksmodellen;-)!
Jag har dessutom minskat 6 cm runt midjan och ingen är gladare än jag för det! För det är just där allt mitt fett sitter. Ja självklart inte allt, men 70% iallafall;-)
Nu har jag snart kommit halvägs i mitt delmål och en bit på väg, jiiiihhhhaaa!!!;-)
Jag gillar att jämföra (som ni kanske har märkt) Förra gången jämförde jag 2 kilo margarin. Idag jämför jag med 3 stycken 1 ½ liters petflaskor! När man håller de 3 flaskorna samtidigt så är dom faktiskt ganska så tunga...
Undra just vad jag ska jämför med när jag har gått ner mina 20 kilo som är mitt mål? *fniss*

13 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat!!! Kram Victoria A

    SvaraRadera
  2. Wiiiiihoooo!!!

    GRATTIS VÄNNEN!!!

    Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. 4 kilo är jättebra. Och när du är uppe i 20 så kan du jämföra med ett barn, kanske...
    Kämpa på!
    Kram/Jos

    SvaraRadera
  4. Det är nu det händer... de första kilona är jobbigast. Sen får man helt plötsligt ork att börja röra sig oxå märkligt nog.. ;D Ha en toppendag! Kollar din blogg varje dag, en riktig feelgood-blogg enligt mitt tycke, keep upp the feel-good!

    SvaraRadera
  5. Stort grattis, skönt att det lossnar!
    Kämpa på
    Trevlig söndag, om ack så grå och trist.
    Kramar från Västkusten ♥

    SvaraRadera
  6. Det är precis så jag också börjat att göra. Inga metoder utan sunt förnuft, mer grönsaker och mindre av pasta/potatis/ris. Fast inte så mycket för att gå ner i vikt, utan för att kroppen mådde dåligt efter varje måltid. Viktnedgången är en bonus.

    SvaraRadera
  7. Heja dig!! Kämpa på!!
    Jag kör shakes igen. för att bli av med kolhydratsmissbruket... Sen övergår jag nog till vanlig mat men low carb.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Bra jobbat, va duktig du är, jag har gått ner 6 kg på två veckor och imorrn är det dags för invägning nr3, blir spännande:)
    Man blir så motiverad när det går neråt på vågen:)

    Kämpa på, jag hejar på dej:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. BRA jobbat!! Själv stod jag nästan helt stilla förra veckan men det hade jag väntat mig med allt bakande o kalas.

    kram j.

    SvaraRadera
  10. Så himla duktig är du! Inspirerande! Kramar.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!