onsdag 7 september 2011

Lill lördag!

Idag har jag bott i småland i 12 år! 12 år som smålänning, snart halva mitt liv för sjutton;-) Ja iallafall hela mitt vuxna liv!
Ikväll bjöd vi bästa vännerna på kvällsmat! Varför inte lyxa till det så här på lill lördagen. Kan ju aldrig göra det på helgerna numera, så då får det bli lite vardagslyx istället;-)
Hanna min fina vän! Vi har oxå kännt varandra sedan jag flyttade hit. Det var hösen -99 som vi stod i ishallen och hejjade på våra pojkvänner. Jag stod där helt ensam, kände inte en endaste kotte. Men så bara dök hon upp och vi tittade på varandra och sedan dess har vi varit oskiljaktig!
Jag älskar när det är mycket mat, mycket mat som är smidigt att göra och som man oxå kan förbereda! Så på kvällsmenyn blev det fylld fläskfile med salami och mozzarella ost med en sås på grädde och chilisås! Till det blev det klyftisar och en stor härlig sallad! Och så slank det även ner ett glas rött, ja så klart bara ett för mej, men några fler för de andra;-) *mums*

Det är en tung dag för oss alla idag... Vår allas kära HV 71 målvakt Stefan Liv omkom i en tragisk flygolycka idag... Det gör ont i oss alla och våra tankar är med honom och hans familj♥ Han efterlämnar sin fru och sina 2 små gossar... Hur kan livet vara sååå orrättvist? Varför??

4 kommentarer:

  1. Härligt med lite vardagslyx!
    Ja, den där olyckan har krupit under skinnet på mej... Livet kan va så grymt..

    SvaraRadera
  2. Mys med en lyxig onsdagsmiddag :-)
    Goda vänner värmer hjärtat.

    Mycket tråkigt med flygolyckan.... fy :-(

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  3. gud va gott - och trevligt att göra något mitt i veckan ! det är något jag borde ta mig tid för, att avsätta en kväll i veckan åt vännerna, och ha en trevlig kväll utan måsten, där man får vara VÄN och inte bara mamma ?!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Myyyyyyys! Vänner är till för att umgås med! Hu hamnade du i Småland, va de kärlek el jobb?
    Själv lämnade jag skogarna för 13 år sen. Känns inte så länge.....
    Men då är ju jag ff en av dom som nydligen tycker jag tog studenten!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!