tisdag 6 september 2011

Härmed erkänner jag...

Eftersom att jag nu håller mej ifrån allt det där med sötsaker så är tuggummi mitt stora beroende... Jag måste ha tuggummi till hands när det där hemsk sötsuget kommer som en storm. Om det är bra eller inte, det skiter jag just nu i. Det håller iallafall sockerhoran borta från min kropp och då är jag glad!
Speciellt på kvällarna tuggar jag så mina käkar nästan hoppar ur led... Förmodligen triggas mitt sockerbegär upp ännu mer av tuggumi, men va fasen ska jag tugga på då? En grankvist?
Jo men så vill jag ju erkänna en sak oxå... Alltså när man är 31 år ung så borde man ju kanske inte svälja tuggummi. Men det gör jag...:-/ *upps* Har gjort det i hela mitt tuggande liv och blev lite skrajsen ikväll och började googla på saken... Jag kunde pusta ut, ingen fara alls att svälja just tuggummi. Det värsta som kan hända är väl typ att jag kan få förstoppning och det kan jag ju faktiskt leva med;-)
Men på min googlingsjakt fick jag även reda på att det tar upp till 20-25 år för naturen att bryta ner ett endaste tuggumi... *jösses* Undra just vad det är man tuggar på egentligen;-)?? *fniss*

6 kommentarer:

  1. Shit vad du är duktig! Jag har trillat i, och käkat en gräddbulle, en isglass och två skumbananer idag... Fyyy... Men, det är bara att ta nya tag i morgon.. ;D

    Go´kväll, söta!
    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Är oxå tuggoman för tillfället! Superbra ju ;)

    SvaraRadera
  3. Haha;) när man var liten så lurade nån vuxen mig att tuggummit skulle trassla in dig i revbenen.. Tänker fortfarande på det idag;)
    Risken är väl att du blir gasig/uppblåst i magen av allt tugg;)
    Puss å kraam

    SvaraRadera
  4. Sig i revbenen ska det vara;)

    SvaraRadera
  5. Kämpa på!
    Jag har funderat på tuggummi men har ännu inte testat. Vill inte trigga sötsuget.

    Tack för din fina kommentar.
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Man blir definitivt INTE förstoppad av att tugga tuggummi dom innehåller oftast aspartam eller sorbitol som är ett sjuhelsikes laxermedel!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!