måndag 26 september 2011

Det är verkligen ingen idé att städa...

Nej för efter 2 minuter ser det ut så här....----->
Stolar i soffan och på bordet. Kojor som tar upp halva tv- rummet... Det var iallafall städat här för så där 10 minuter.
Jag försöker låta dom vara, låta dom leka och busa bara de håller sig uppe på övervåningen. Men det är så svårt. Städdjävulen i mej har så grymt svårt att inte gå och riva ner den där kojan för sedan plocka ihop allt... Ja jag vet att det är fel att tänka så, men jag råder tyvär inte över städjävulen i mej...;-)
För tillfället tycker jag att det är de enda som jag gör just nu, det är att plocka och städa.... Den dagen jag blir miljonär ska jag anställa min egen städerska som går runt här hemma och plockar skiten efter oss! *fniss*
Ordspråket: Att städa medans barnen är små, är som att skotta medans de fortfarande snöar. Det stämmer så jäkla bra;-)!

4 kommentarer:

  1. Känner igen :). Ångrar som f*n att jag köpte en soffa med lösa kuddar, de ligger ju aldrig kvar i soffan!!!! Men men en dag när ungarna är stora och flyttat ut så saknar man nog stöket på sätt och vis ;)

    SvaraRadera
  2. Guud vilket bra ordpråk! DET ska jag komma ihåg :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!