torsdag 1 september 2011

Plötsligt händer det...

Idag har grabbarna skött sig väldigt bra! Inte alls så mycket skrik och bråk som igår! Helt plötsligt händer det och då sitter dom och samarbetar och bygger ett torn av klossar! Jag är helt chockad... Om och om igen byggs det upp och så rasar det och då kiknar de av skratt!
Jag hoppas verkligen att detta håller i sig och att mina ord igår bet tag i dom ordentligt.
Douglas vaknade sent igår och var sååå ledsen, han skyllde på onda ben. Men jag vet att det var samvetet som kom ifatt honom. Han kröp upp hos mej och vi pratade en lång stund och så somnade han skönt i våran säng!
Jag sa till honom att helt ignorera Alfred när han retas som mest. Jo för det är allt en liten retsticka den där Alfred;-) Tydligen så har han gjort det idag och istället för att slå till honom när han retas, så har han helt enkelt bara vänt ryggen till honom och gått sin väg! Jo då lite pedagogisk kan jag väl vara som kommer med så smarta förslag;-) *fniss*

3 kommentarer:

  1. Leken är samvetet... :) Man gapar och skriker ena dagen, och vips är dom sams i ett par dagar... :)

    Livet är för härligt!

    SvaraRadera
  2. Ja titta så fint de leker :-) Bra jobbat!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!