måndag 5 september 2011

Deppdag...

Vaknade upp imorse och kände att detta inte alls var någon bra dag... Tårarna brännde hårt bakom ögonlocken och jag har redan fällt en tår här i min ensamhet... Va fan har jag och vara deppig för? Blir nästan lite arg på mej själv när jag känner så här. Jag har livet, friska och underbara barn, ett fint hus, en underbar sambo och mat på bordet... Jag har absolut ingen som helst rätt att känna mej så här... Men ibland blir det bara så... Jag orkar inte med mej själv och mina tankar tar upp så mycket av min tid just nu. Dumma och jobbiga tankar som jag hela tiden skjuter framför mej. De kommer ifatt ibland och det verkar som de har gjort det idag...
Det är en dag som denna som jag saknar mitt älskade hav! Hade jag bott vid det så hade jag gått ner ditt och satt mej, hört vågorna slå och andas in den underbara doften av hav! Jag hade kunnat låta tankarna skenat, bara suttit där tyst...

11 kommentarer:

  1. En lång varm kram av fullständig förståelse!!!

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam om att ha dagar när man bara känner sig ledsen utan egentligen någon anledning:( Jag tror att vi ska ha sådana dagar för att nästa dag känna glädje igen=)) Skickar oxå en lång varm kram... Pia i Uppsala

    SvaraRadera
  3. Vet du, ibland är det bara så att man måste ge sig en deppdag...eller två.

    Styrkekramar skickas från Värnamo!

    SvaraRadera
  4. det är helt OK att känna så ibland. jag kan med få en depp emellanåt, det är helt ok att känna så fast man egentligen har det ganska så bra


    hoppas det lättar snart :-)

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig i dina tankar. Egentligen har man inget att vara deppig över, därför blir man mest irriterad på sig själv. Men jag vet hur det känns. :-(

    Kram på dig och hoppas det känns bättre snart.

    SvaraRadera
  6. Ställer mig i skaran till förstående och att vi alla har sånna dagar. Själv har jag typ haft en sån sommar och nu inledning på hösten. Låt det va över snart. Jag saknar mitt glada jag...

    SvaraRadera
  7. Jag var likadan i går, trots en perfekt helg. Sa till Vikto då att "i morgon ska jag gråta, jag behöver det". Men i dag var det dåliga borta, i dag mår jag bra. Så det blir säkert samma för dej i morgon. :)

    SvaraRadera
  8. I know the feeling. Ner på botten - men sen upp igen! Oftast behövs det inte så stora saker för att man ska må bra igen. Kanske ett besök på People kan pigga upp? =)
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Hörru du du, man måste genom vintern för att få se sommaren igen!
    Är det många tunga tankar kanske det vore bra att få hjälp att göra 5S - egentligen en japansk metod för att skapa ordning och reda på arbetsplatsen, men min man har faktiskt använt denna metod även hemma! :-)

    * Sortera verktyg och material som används på arbetsplatsen. Skilj det som är nödvändigt, från det som inte är det.

    * Systematisera det som är nödvändigt så att det är lätt tillgängligt. Ge det en given lämplig plats och tag bort annat.

    * Städa regelbundet. Liten städning varje dag. Större rengöring varje vecka.

    * Standardisera de dagliga rutinerna. Använd att-göra-listor för daglig vård av maskiner och lokaler.

    * Se till att ordningen hålls. Förbättra att-göra-listorna steg för steg.


    Nu är det kanske inte det bästa sättet för dig och det kanske inte ens är detta som är problemet, men man måste hitta en metod som funkar. Och om man kan köra 5S på arbetet, så kanske man även kan göra det på sina tankar. Sortera, använd de tankar som GÅR ATT GENOMFÖRA, sortera bort det som inte går just NU. osv....
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  10. Hoppas du kände dig bättre senare på dagen!
    Ibland blir det bara så...
    Styrkekramar till dig <3

    SvaraRadera
  11. Varma kramar och tillåt dig att vara deppig och ledsen. Alla har rätt till det även om det inte är kul. Hoppas iallafall att du mår bättre idag.

    kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!